Yrityspalvelut
Yrityspalvelut
Tältä sivulta löydät tietoa uudistuneista lipuista yritysasiakkaillemme, palveluistamme sekä asiakkuudesta. Tervetuloa mukaan yhteiselle matkalle!
Yritysasiakkaana asiointi kannattaa!
- Lippujen osto onnistuu vr.fi-sivustolta juuri silloin kun sinulle parhaiten sopii. Kertalipun lisäksi tarjolla on kaksi nimenomaan yritysasiakkaille suunniteltua lippua, Kertalippu Jousto ja Yrityslippu.
- Voit ostaa lippuja kun kirjaudut sisään sivun yläosasta yritystunnuksillasi.
- Liput ja kuitit ovat aina varmassa tallessa Omat liput -osiossa ja löydät ne kun kirjaudut sisään.
- Lippujen muutos ja peruutus onnistuu ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa itsepalveluna, kirjaudu sisään yritystunnuksillasi ja muokkaa lippujasi Omat liput -osiossa.
- Maksutapana käy maksukortti (sekä debit- että credit-puolet) sekä sopimuksen mukaan laskutus. Myös tilauskohtainen lasku onnistuu.
- VR-tilin luominen on mahdollista yli 13-vuotiaille henkilöille.
- Autamme sinua mielellämme myös yritysasiakaspalvelun kautta: palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
Muuta yrityksesi matkat ilmastoviisaiksi
Juna on ilmastoviisas valintaAutamme yritystänne saavuttamaan ympäristötavoitteenne. Noin 95 % matkustajaliikenteen junavuoroistamme kulkee fossiilivapaalla sähköllä.
Minne haluat matkustaa?
Kun olet kirjautunut yritystunnuksillasi, voit ostaa matkahaun kautta yrityslippuja.
Digitaalinen kuitti lipuista
Uutuus! ReceiptHero-sovelluksen käyttäjänä saat e-kuitin junalipuista suoraan matkalaskuohjelmaasi, mm. Eurocard, M2, eTasku tai Bezala. Mikäli et vielä käytä ReceiptHeroa, voit ladata sen käyttöösi sovelluskaupasta.
Lue lisää ReceiptHeron sivuilta, Avataan uudessa välilehdessäYritysasiakkaille on saatavilla kolme eri lippuvaihtoehtoa
Kertalippu
- Paikka Eko-luokassa.
- Matkan muutokset ja peruutukset maksullisia.
- Voit lisätä maksullisen peruutusturvan matkaasi.
- Voit myös ostaa pienellä lisämaksulla paikan Ekstra-luokkaan tai ravintolavaunun yläkertaan.
Kertalippu Jousto
- Paikka Eko-luokassa.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
- Vain yritysasiakkaillemme.
Yrityslippu
- Paikka Ekstra-luokassa tai ravintolavaunun yläkerrassa.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
- Vain yritysasiakkaillemme.
Lippujen osto ja muutos
- Sen lisäksi, että voit ostaa lippusi vr.fi-sivustolta, voit myös soittaa meille ja autamme sopivan lipun valitsemisessa ja ostamisessa. Palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55, 2,03 € / vastattu puhelu + pvm.
- Muutoksia suunnitelmissa? Lippusi ovat hyvässä tallessa vr.fi-sivuston Omat liput -osiossa. Sieltä löydät myös lippujen kuitit. Voit muuttaa lippuja Omat liput -osiossa minuuttia ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Myös lippujen peruutus onnistuu kirjautuneena Omat liput -osion kautta.
- Lippujen jakaminen onnistuu helposti heti ostamisen jälkeen lipussa olevan linkin kautta.
- Kaikilla matkustajilla on lipuissa sama viitetieto, mutta voit muokata yksittäisten matkustajien viitetietoja vielä kaksi tuntia ostosten jälkeen Omat liput -osion kautta.
- Lippujen maksutavaksi on tarjolla korttimaksu (sekä debit että credit), verkkopankki tai mahdollinen sopimuksen mukainen laskutus.
- Jos haluat, voit hoitaa muutokset ja peruutukset myös asiakastukemme kautta. Katso asiakastuen yhteystiedot, Avataan uudessa välilehdessä.
Asiakastiedot ja laskutus
- Kaipaatko apua sopimus- tai laskutusasioissa? Palvelemme sinua sähköpostitse arkisin: businesstravel@vr.fi
- Kerrothan sähköpostissa nimesi, sähköpostisi, puhelinnumerosi, yrityksen nimen ja mahdollisen asiakasnumeron, niin saamme nopeasti asiasi hoidettua.
Palvelumme junassa
Junan hytit ja Ekstra-luokka tarjoavat rauhalliset puitteet työntekoon tai palaverien pitoon. Ravintolavaunun yläkerta tarjoaa mainiot puitteet tiimin kanssa rentoutumiseen.
Kiinnostaisiko oma hytti?
- InterCity-junissa on 2 tai 4 hengen hyttejä – hyttien suljettavat ovet, kätevä pöytätila ja pistorasiat mahdollistavat töihin tai kokoukseen keskittymisen. Voit varata hytin tältä sivustolta lipun oston yhteydessä.
- Pendolino-junista löytyy Ekstra-luokan päädyssä sijaitseva 6 hengen hytti. Hytissä on mukavasti pöytätilaa, pistorasioita ja väljä istumajärjestys. Hytin hintaan kuuluvat Ekstra-luokan itsepalvelupisteen kahvi, tee ja vesi. Tämänkin hytin voit varata lipun oston yhteydessä.
- Voit varata lippua ostaessasi myös viereisen paikan vapaaksi ja saat kivasti lisätilaa viereesi. Tyhjä viereinen paikka on edullisempi kuin normaali lippu.
Hiljaisuutta vai rupattelua?
- Sekä InterCity- että Pendolino-junien uudistettu Ekstra-luokka on junan hiljainen alue, jossa voit keskittyä töihin tai lepäilyyn. Ekstra on väljä ykkösluokan tila, jossa saat rauhalliset luksuspuitteet matkallesi.
- Jos haluat viettää rennompia hetkiä yhdessä työporukan kanssa, suosittelemme ravintolavaunun yläkertaa, täällä pääset nauttimaan matkasta seurueesi kanssa väljissä tiloissa ja voitte samalla herkutella omalla paikallanne ravintolavaunun tuotteista.
- Yrityslipun yhteyteen kuuluu paikka valintasi mukaan joko Ekstra-luokasta tai ravintolavaunun yläkerrasta.
- Ravintolavaunun yläkerrassa on myös 12 hengen kabinetti, joka sopii erinomaisesti tiimeille ja kokousten pitoon. Kabinetin oven saa lukkoon ja sieltä löytyvät näyttö sekä muut tarpeet esitysten pitoon. Voitte tilata myös etukäteen kabinettiin ruoat ja juomat. Kabinetin varaus tehdään soittamalla ryhmämyyntiin., Avataan uudessa välilehdessä
Tutustu lisämukavuuksiin
Yrityslippuun kuuluu aina valintasi mukaan junan parhaat paikat. Voit valita paikan joko hiljaisesta Ekstra-luokasta tai sosiaalisemmasta ravintolavaunun yläkerrasta.
Pidä mieli virkeänä
Tervetuloa herkuttelemaan!Työt sujuvat junassakin tuplasti tehokkaammin, kun annat aikaa kunnon lounaalle tai pienelle välipalalle. Ravintolavaunut ja myyntikärryt ovat palveluksessasi koko matkan ajan ja voit myös tilata tuotteet omalle paikallesi.
Ryhmäpalvelut työ- ja kokousmatkoille
Juna taipuu kätevästi erilaisten kokousten, koulutusten ja työpajojen tarpeisiin. Oli tiedossa sitten tiimipäivä tai koko yrityksen yhteinen matka, suunnittelemme aina teille sopivan kokonaisuuden tiloista tarjoiluihin.
Tietoa lipuista yritysasiakkaillemme
Voit katsoa täältä yksityiskohtaisemmat tiedot yritysasiakkaiden lipuista.
Yritysasiakkaiden kirjautuminen
Yritysten ylläpitäjä hallitsee yrityksen käyttäjiä. Ylläpitäjä kutsuu Yritystietojen hallinnasta uudet käyttäjät yritykseensä. Kutsun hyväksyntää varten käyttäjän tulee luoda uusi tili tai käyttää olemassa olevaa VR-tiliä.
Tarkista onko sähköpostikutsu mennyt esimerkiksi roskaposti kansioon. Jos kutsua ei löydy, olethan yhteydessä yrityksesi ylläpitäjään. Ylläpitäjä voi kutsua sinut uudestaan sähköpostillasi.
Voit kirjautua vr.fi-sivuille sivun oikeasta ylälaidasta. Valitse kirjautumisnäkymästä ”Siirry tästä yritysasiakkaan kirjautumiseen” ja syötä yritysasiakkaan sähköposti ja salasana.
Jos saat samaan sähköpostin kutsun, voit hyväksyä sen. Yhdistämme tietosi niin, ettei sinun tarvitse täyttää omia tietojasi uudelleen. VR:n palveluita käyttäessä sinun tulee valita käyttää joko yksityis- tai yritysprofiilia.
Jos mieluummin pidät tilit erillään, niin voit vaihtaa kuluttajapuolen sähköpostisi ennen kutsun hyväksyntää.
Tietoa Kertalippu Joustosta
Kertalippu Jousto on tarjolla vain yritysasiakkaillemme.
- Paikka sijaitsee Eko-luokassa.
- Hinnan näet matkahaun kautta.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Muutokset lippuun täytyy tehdä ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Jos matkaan sisältyy junan vaihto, muutokset tulee tehdä ennen koko matkan alkua. Huomaathan, että lippuun merkittyä matkareittiä tai matkustussuuntaa ei voi muuttaa.
- Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta edullisempaan lippuun ei hyvitetä.
- Lisäpalvelut (esim. polkupyöräpaikka) siirtyvät saatavuuden mukaan eikä niitä hyvitetä erikseen.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
- Lippujen muutos ja peruutus onnistuu ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa itsepalveluna, kirjaudu sisään yritystunnuksillasi ja muokkaa lippujasi Omat liput -osiossa. Muutokset ja peruutukset voi tehdä myös asiakaspalvelumme kautta, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
- Voit ostaa Kertalippu Jouston vr.fi-sivustolta tai asiakaspalvelustamme, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
Tietoa Yrityslipusta
Yrityslippu on tarjolla vain yritysasiakkaillemme.
- Yrityslipulla voit valita paikan Ekstra-luokasta, Avataan uudessa välilehdessä tai ravintolavaunun yläkerrasta., Avataan uudessa välilehdessä Lipun alkaen -hintaan sisältyy oletuksena paikka Ekstra-luokassa, jossa vieressä on toinen istuinpaikka.
- Hinnan näet matkahaun kautta.
- Muutosmaksu sisältyy hintaan, emme siis veloita matkustusajankohdan muutoksesta muutosmaksua.
- Muutokset lippuun täytyy tehdä ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Jos matkaan sisältyy junan vaihto, muutokset tulee tehdä ennen koko matkan alkua. Huomaathan, että lippuun merkittyä matkareittiä tai matkustussuuntaa ei voi muuttaa.
- Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta edullisempaan lippuun ei hyvitetä.
- Lisäpalvelut (esim. polkupyöräpaikka) siirtyvät saatavuuden mukaan eikä niitä hyvitetä erikseen.
- Peruutusturva sisältyy hintaan. Jos peruutat lipun, veloitamme vain peruutusmaksun.
Lippujen muutos ja peruutus onnistuu ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa itsepalveluna, kirjaudu sisään yritystunnuksillasi ja muokkaa lippujasi Omat liput -osiossa. Muutokset ja peruutukset voi tehdä myös asiakaspalvelumme kautta, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
- Voit ostaa Yrityslipun vr.fi-sivustolta tai asiakaspalvelustamme, palvelemme arkisin klo 7–20, puh. 0600 199 55 (2,03 €/vastattu puhelu + pvm).
Tietoa sarjalipuista
Lapset (4–17-vuotiaat), opiskelijat ja eläkeläiset saavat alennusta sarjalipuista.
Kauko- tai VR:n lähiliikenteen sarjalipulle valittu reitti voi alkaa tai päättyä myös HSL-alueella. Jos matkustat vain HSL-alueen sisällä, osta silloin HSL:n lippu.
Kaukoliikenteen sarjalippu
- Voit ostaa vr.fi-sivustolta, VR Matkalla -sovelluksesta, asiakaspalvelusta tai asemien lipunmyynnistä 10 tai 30 matkan sarjalipun Eko-luokkaan ja lisämaksusta sarjalipun Ekstra-luokkaan. Ekstra-luokan sarjalipulla voi varata paikan myös ravintolavaunun yläkerrasta.
- Huomaathan, ettei Ekstra-luokan sarjalippua voi hyödyntää yöjunissa.
- Voit varata myös pyörätuolipaikan tai lisämaksusta paikan lemmikille tai pyörälle.
- Lisämaksusta saat myös varattua viereesi tyhjän paikan.
VR:n lähiliikenteen sarjalippu
- Säästät 20 % kertalipun hinnasta, kun käytät sarjalippua.
Kaukoliikenteen sarjalippu
- Varsinaista sarjalippua et voi muuttaa etkä perua.
- Voit perua sarjalipulta varaamaasi kaukoliikenteen matkan 30 min ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Lähiliikenteen matkaa ei voi muuttaa eikä peruuttaa.
- Voit perua matkan kirjautuneena tällä sivustolla tai VR Matkalla -sovelluksessa, käymällä VR:n palvelupisteessä tai soittamalla VR:n asiakastukeen.
- Jos haluat muuttaa sarjalipulta varattua matkaa, tulee uuden matkustusajankohdan olla myynnissä olevan varauskauden aikana. Matkaa ei voi varata varauskauden ulkopuolelle.
- Lisämaksulliset palvelut, esim. paikka Ekstra-luokasta tai tyhjä paikka vierestä, hyvitetään silloin, kun perut matkasi viimeistään 30 min ennen junan aikataulunmukaista lähtöaikaa. Palautus onnistuu useimpien maksutapojen kohdalla suoraan käyttämällesi maksutavalle 5 pankkipäivän kuluessa. Jos maksun palautus ei onnistu suoraan, hoituu palautus asiakaspalvelumme kautta.
- Sarjalipulta käyttämättä jääneitä matkoja ei hyvitetä.
- Huom. Jos olet ostanut lippusi jälleenmyyjän kautta, olethan yhteydessä suoraan heihin muutoksien ja peruutusten suhteen.
VR:n lähiliikenteen sarjalippu
- Lähiliikenteen sarjalippua tai sen yksittäistä matkaa ei voi muuttaa eikä peruuttaa.
Kaukoliikenteen sarjaliput
- Eko-luokan 10 tai 30 matkan sarjalippuja voit ostaa ja käyttää kirjautumalla tälle sivustolle tai VR Matkalla -sovellukseen.
- Ekstra-luokan 10 tai 30 matkan sarjalipun voit ostaa kirjautumalla tälle sivustolle tai VR Matkalla -sovellukseen.
- Jos sinulla on VR:n tunnus, voit myös ostaa sarjalipun asiakaspalvelustamme tai VR:n palvelupisteeltä. Lippu löytyy kätevästi sivuston Omat liput -osiosta tai sovelluksesta.
VR:n lähiliikenteen sarjaliput
Voit ostaa ja käyttää 10 tai 30 matkan sarjalipun kirjautumalla tälle sivustolle tai VR Matkalla -sovellukseen. Lippu löytyy kätevästi sivuston Omat liput -osiosta tai sovelluksesta.
Voit ostaa 10 kpl sarjalippuja myös R-kioskilta ja asemien lippuautomaateilta. Näin saat lipun paperitulosteena.
Kaukoliikenteen sarjalippu
Muista varata matka kaukoliikenteen sarjalipulta ennen junan aikataulunmukaista lähtöä.
- Sarjalipun matkan varaus toimii kuten paikanvaraus.
- Vr.fi-sivustolla ja VR Matkalla -sovelluksessa sinun pitää kirjautua palveluihimme varataksesi matkan.
- Voit varata sarjalipulta matkan myös soittamalla VR:n asiakastukeen 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm). Lähetämme matkalipun sähköpostiin.
- Kun olet varannut sarjalipulta matkan, saat matkalipun, joka pitää näyttää lipuntarkastuksen yhteydessä.
- Jos et ole varannut matkaasi sarjalipulla ennen junaan siirtymistä, on sinun ostettava uusi lippu konduktööriltä.
- Loppuunmyytyyn junaan ei voi varata sarjalipulta matkaa.
- Sarjalipun matkat pitää varata ja käyttää lipun voimassaoloaikana.
- Jos haluat muuttaa sarjalipulta varattua matkaa, tulee uuden matkustusajankohdan olla myynnissä olevan varauskauden aikana. Matkaa ei voi varata varauskauden ulkopuolelle.
- Sarjalippujen yksittäisten matkojen jälleenmyynti kaupallisiin tarkoituksiin ei ole sallittua. Mikäli sarjalippua käytetään ehtojen vastaisesti, on VR:llä oikeus mitätöidä sarjalippu.
Huomaathan, että et voi varata etkä noutaa kaukoliikenteen sarjalipun matkoja R-kioskilla, Matkahuollossa ja sen asiamiespisteissä tai matkatoimistoissa.
VR:n lähiliikenteen sarjalippu
Muista ottaa matka käyttöön ennen junaan siirtymistä.
- Sarjalipulta varattu matka on voimassa 2 tuntia.
- Paperinen sarjalippu pitää leimata junan eteisessä sijaitsevassa oranssissa leimauslaitteessa, kun siirryt junaan.
- Sarjalipun matkat pitää käyttää lipun voimassaoloaikana.
Tietoa kertalipusta
Kertalippu on myynnissä sekä kuluttaja- että yritysasiakkaille.
Tutustu kertalippuun