Asiakas­palvelu

Moi! Tältä sivulta löydät yhteystietomme ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Me olemme täällä sinua varten.

Kirjaudu sisään ja tee muutoksia lippuusi helposti

Tiesithän, että kirjautumalla sisään voit helposti tehdä muutoksia lippuusi VR Matkalla -sovelluksessa tai vr.fi:ssä? Jos ostit lippusi kirjautumatta, voit lisätä sen tilillesi käyttämällä lipun tilaus- ja viitenumeroa.

Kirjaudu sisään tai luo tunnus, Avataan uudessa välilehdessä
VR Matkalla -sovellus on paras matkakaveri!
Lue lisää sovelluksesta

Chattaa kanssamme VR Matkalla -sovelluksessa

Palvelemme sinua sovelluksessa

Saat meihin kätevästi yhteyden myös VR Matkalla -sovelluksesta löytyvän chatin kautta. Löydät chatin VR Matkalla -sovelluksen etusivulta, ”asiakaspalvelu”-otsikon alta.

Lataa sovellus, Avataan uudessa välilehdessä

Kaukoliikenteen kertalipun muutokset ja peruutukset

Voit tehdä muutoksia kaukoliikenteen kertalippuihin ennen junan aikataulunmukaista lähtöä. Muutoskulu on 5 €/lippu.

Muuta lippuasi sovelluksessa tai vr.fi:ssä

Jos olet tehnyt lippuostoksesi VR Matkalla -sovelluksessa tai sisäänkirjautuneena vr.fi:ssä, voit muuttaa matkasi ajankohtaa helposti itse sovelluksessa ja vr.fi:ssä. Voit myös lisätä kirjautumatta ostetun lippusi VR-tilillesi VR Matkalla -sovelluksessa. Itsepalveluna aktivoitu lippu katsotaan käytetyksi, eikä sitä ole enää mahdollista muuttaa tai peruuttaa.

Matkan uusi ajankohta

Voit muuttaa matkan ajankohtaa vain myynnissä olevalle kaudelle, eli 15.9.2024 asti. Yöjunissa (muissa kuin auton sisältävissä tilauksissa), pätee sama sääntö ja ne ovat myynnissä 29.3.2025 asti.

Muuta lippusi ottamalla yhteyttä asiakastukeen

Voit myös soittaa asiakastukeemme 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm), tai muuttaa lipun palvelupisteellämme Helsingin tai Tampereen rautatieasemalla.

Hintaerot lipuissa

Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta halvempaan lippuun ei hyvitetä rahana eikä hinnanhyvityksenä.

Miten voimme olla avuksi?

Kun jotain meni pieleen tai juna myöhästyi

Muutoksia suunnitelmissa?

Apua esteettömän junamatkan suunnitteluun

Unohditko tavaroitasi junaan tai asemalle?

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Ota meihin yhteyttä.

Asiakastuki

Ota yhteys asiakastukeen puhelimitse muuttaaksesi ja peruuttaaksesi lippuja: Saat myös tietoa junien kulusta häiriötilanteissa ja apua itsepalvelukanavien käyttöön.

  • Puh. 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm), jonotus on maksullista
  • Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
  • Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakastukemme numero on +358 923 192 902

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelusta voit ostaa lippuja ja tiedustella aikatauluja ja hintoja.

  • Puh. 0600 41 900 (2 € / vastattu puhelu + pvm/mpm)
  • Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
  • Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakaspalvelumme numero on +358 923 192 902

Esteettömän matkustuksen palvelunumero

Saat apua esteetöntä junamatkustamista koskeviin kysymyksiin.

  • Puh. 0800 188 822
  • Palvelemme ma-pe 5-22 sekä la-su 7-22.
  • Puhelu on maksuton.

Saat palvelua myös viittomakielellä soittamalla meille Chabla-sovelluksen kautta.

Chat

Vastaamme kysymyksiisi chatissa. Chat avautuu automaattisesti sivuston oikeaan alareunaan. Jos chat ei aukea, tarkista että olet hyväksynyt sivustomme evästeet, Avataan uudessa välilehdessä.

Voit chatata kanssamme arkisin klo 6–00 ja viikonloppuisin 9–00.

Yritykset ja ryhmät

Yrityspalvelut

Moi työnantaja! Kiva että olet täällä. Meillä on sinua varten erillinen yrityspalvelut-sivu, jossa voit tutustua yrityspalveluihimme. Autamme sinua mielellämme myös yritysasiakaspalvelun kautta:

  • Puh. 0600 199 55 (2 €/vastattu puhelu + pvm).
  • Palvelemme arkisin klo 7–20.

Ryhmät

Oletko lähdössä ryhmämatkalle? Lue lisää palveluistamme ryhmille tai pyydä tarjousta ryhmämyynnistä.

Soita ryhmämyyntiin:

  • Puh. 0600 19009 (hinta 2 € / vastattu puhelu + pvm).
  • Palvelemme ma–to klo 10–15

Tavoitat meidät myös somessa

Asiakaspalvelumme on apunasi somekanavissa ma–pe klo 6–22 ja la–su sekä arkipyhinä klo 8–18. Jos asiasi koskee olemassa olevaa lipputilausta tai vaatii tarkempia henkilötietoja, otathan yhteyttä yksityisviestillä.

Instagramissa vrmatkalla

Ota meihin yhteyttä:

Instagram, Avataan uudessa välilehdessä

Facebookissa VR matkalla

Ota meihin yhteyttä:

Facebook, Avataan uudessa välilehdessä

X:ssä @VRmatkalla

Ota meihin yhteyttä:

Twitter, Avataan uudessa välilehdessä

Millainen lippu sinulle sopii?

Lue lisää eri lipuistamme ja valitse sinulle parhaiten sopiva lippu. Samalla voit kurkata myös eri lippujen lisätiedot, alennusluokat ja ehdot. Tarvittaessa autamme sinua lipputuotteen valitsemisessa.

Lue lisää lipuistamme

Tapahtuma tiedossa?

Jos olet järjestämässä tapahtumaa ja olisit kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme tai haluaisit lisätietoa liikennejärjestelyistä, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen tapahtumat(a)vr.fi.

Palautteet

Junamatkustukseen liittyvät vastuualueet jakautuvat VR:n, HSL:n, Väyläviraston ja Fintrafficin kesken.

Anna palautetta HSL:lle

VR ja HSL vastaavat junista ja junien palveluista, kuulutuksista junassa ja lipunmyynnistä. HSL vastaa pääkaupunkiseudun sisäisestä junaliikenteestä.

Anna palautetta HSL:lle, Avataan uudessa välilehdessä

Anna palautetta Väylälle

Väylä vastaa rataverkosta, rataverkon kunnossapidosta ja laiturialueista.

Anna palautetta Väylälle, Avataan uudessa välilehdessä

Anna palautetta Fintrafficille

Fintraffic huolehtii laiturinäytöistä, kuulutuksista asemilla ja liikenteenohjauksesta.

Anna palautetta Fintrafficille, Avataan uudessa välilehdessä

Anna palautetta meille!

Mielipiteesi on meille tärkeä. Kerro, miten voimme tehdä junamatkastasi entistäkin sujuvamman. Näin autat meitä kehittämään toimintaamme ja parantamaan palveluitamme.

Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja vastaamme sinulle, jos pyydät vastauksen yhteydenottoosi.
Anna palautetta

Minne olet matkalla?

Lisää