Hyppää sisältöön

Asiakas­palvelu

Moi! Tältä sivulta löydät yhteystietomme ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Me olemme täällä sinua varten.

Kirjaudu sisään ja tee muutoksia lippuusi helposti

Tiesithän, että kirjautumalla sisään voit helposti tehdä muutoksia lippuusi VR Matkalla -sovelluksessa tai vr.fi:ssä? Jos ostit lippusi kirjautumatta, voit lisätä sen tilillesi käyttämällä lipun tilaus- ja viitenumeroa.

Kirjaudu sisään tai luo tunnus, Avataan uudessa välilehdessä
VR Matkalla -sovellus on paras matkakaveri!
Lataa sovellus

Kaukoliikenteen kertalipun muutokset ja peruutukset

Voit tehdä muutoksia kaukoliikenteen kertalippuihin ennen junan aikataulunmukaista lähtöä. Muutoskulu on 4,5 €/lippu.

Muuta lippuasi sovelluksessa tai vr.fi:ssä

Jos olet tehnyt lippuostoksesi VR Matkalla -sovelluksessa tai sisäänkirjautuneena vr.fi:ssä, voit muuttaa matkasi ajankohtaa helposti itse sovelluksessa ja vr.fi:ssä. Voit myös lisätä kirjautumatta ostetun lippusi VR-tilillesi tehdäksesi muutoksia.

Matkan uusi ajankohta

Voit muuttaa matkan ajankohtaa vain myynnissä olevalle kaudelle, eli 13.8.2023 asti. Yöjunissa (muissa kuin auton sisältävissä tilauksissa), pätee sama sääntö ja ne ovat myynnissä 9.12.2023 asti.

Muuta lippusi ottamalla yhteyttä asiakastukeen

Voit myös soittaa asiakastukeemme 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm), tai muuttaa lipun palvelupisteellämme Helsingin tai Tampereen rautatieasemalla. Palvelupisteellä perimme aina 1 € palvelumaksun.

Hintaerot lipuissa

Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta halvempaan lippuun ei hyvitetä rahana eikä hinnanhyvityksenä.

Miten voimme olla avuksi?

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Ota meihin yhteyttä.

Tiedustele ja osta lippuja

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelusta voit ostaa lippuja ja tiedustella aikatauluja ja hintoja.

  • Puh. 0600 41 900 (2 € / vastattu puhelu + pvm/mpm)
  • Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
  • Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakaspalvelumme numero on +358 923 192 902

Tiedustelu ja apu

Asiakastuki

Asiakastuessa voit muuttaa ja peruuttaa lippuja, saat tietoa junien kulusta häiriötilanteissa ja apua itsepalvelukanavien käyttöön.

  • Puh. 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm), jonotus on maksullista
  • Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
  • Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakastukemme numero on +358 923 192 902

Palvelut ryhmille

Ryhmämyynti

Pyydä tarjousta ryhmämyynnistä tai soita ryhmämyyntiin, kun suunnittelet matkaa yli 18 hengen seurueelle. Lue lisää palveluistamme ryhmille.

  • Puh. 0600 19009
  • Ma–to klo 10–15
  • Hinta 2 € / vastattu puhelu + pvm

Autamme myös Facebookissa, Twitterissä ja chatissa

Olemme siellä missä sinäkin. Sosiaalisessa mediassa saat meihin parhaiten yhteyden yksityisviestillä. Kurkkaa tarkemmat sosiaalisen median asiakaspalvelun lisätiedot ja aukioloajat.

Aukioloajat
Chat avautuu automaattisesti sivuston oikeaan alareunaan. Voit chatata kanssamme päivittäin klo 9–01.

Millainen lippu sinulle sopii?

Lue lisää eri lipuistamme ja valitse sinulle parhaiten sopiva lippu. Samalla voit kurkata myös eri lippujen lisätiedot, alennusluokat ja ehdot. Tarvittaessa autamme sinua lipputuotteen valitsemisessa.

Lue lisää lipuistamme

Anna meille palautetta!

Mielipiteesi on meille tärkeä. Kerro, miten voimme tehdä junamatkastasi entistäkin sujuvamman. Näin autat meitä kehittämään toimintaamme ja parantamaan palveluitamme.

Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja vastaamme sinulle, jos pyydät vastauksen yhteydenottoosi.

Anna palautetta

Eikö junalippusi tullut perille?

Lippua vaille valmis

Joskus esimerkiksi oma sähköposti tulee näpyteltyä väärin. Jos maksu epäonnistui tai ostit junalipun, mutta lippu ei tullut perille, ota yhteyttä asiakastukeemme.

Asiakastuen yhteystiedot

Palvelemme sinua myös viittomakielellä

Saat palvelua viittomakielellä soittamalla meille Chabla-sovelluksen kautta. Tarjoamme palvelun suomeksi ja suomalaisella viittomakielellä.

Chabla-numeromme on 0800 180 055 (pvm/mpm). Palvelemme arkisin klo 8–16.
Tutustu Chablaan, Avataan uudessa välilehdessä

Moi työnantaja!

Lähdetään yhteiselle matkalle

Kiva että olet täällä. Meillä on sinua varten erillinen yrityspalvelut-sivu. Hyppää yrityspalveluiden sivulle, niin kerromme lisää.

Yrityspalvelut-sivulle

Olemme apunasi myös VR Matkalla -sovelluksessa

Chat on nyt myös sovelluksessa

Saat meihin kätevästi yhteyden myös VR Matkalla -sovelluksesta löytyvän chatin kautta. Chat avautuu sovellukseen 100 päivää ennen ostamasi matkan alkua. Löydät chatin VR Matkalla -sovelluksen etusivulta, ”matkallasi”-otsikon alta.

VR Matkalla -sovellukseen, Avataan uudessa välilehdessä

Tavoitat meidät myös somessa

Autamme somessa yleisissä junamatkustamiseen liittyvissä kysymyksissä. Valitse suosikkikanavasi ja ota yhteyttä!

Facebookissa VR Matkalla

Asiakaspalvelumme on apunasi Facebookissa:

  • ma–pe klo 6–22
  • la–su ja arkipyhinä klo 8–18

Jos asiasi koskee olemassa olevaa lipputilausta tai vaatii tarkempia henkilötietoja, otathan yhteyttä yksityisviestillä.

Seuraa Facebookissa, Avataan uudessa välilehdessä

Twitterissä @vrmatkalla

Asiakaspalvelumme on apunasi Twitterissä:

  • ma–pe klo 6–22
  • la–su ja arkipyhinä klo 8–18

Huomaathan, että hoidamme olemassa oleviin tilauksiin liittyviä tai henkilötietoja vaativia asioita vain yksityisviestillä.

Seuraa Twitterissä, Avataan uudessa välilehdessä

Tapahtuma tiedossa?

Jos olet järjestämässä tapahtumaa ja olisit kiinnostunut yhteistyöstä kanssamme tai haluaisit lisätietoa liikennejärjestelyistä, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen tapahtumat(a)vr.fi.

Minne olet matkalla?

Meno
Paluu
Matkustajat, lisäpalvelut ja esteettömyys