Kundservice
Hej! På den här sidan hittar du vår kontaktinformation och svaren på de vanligaste frågorna. Vi är här för dig.
Vad kan vi hjälpa till med?
Kontakta oss så pratar vi mer!
Köp biljetter
Kundservice
Via kundservicen kan du köpa biljetter och fråga om tidtabeller och priser.
- Tfn. 0600 41 900 (2 € / besvarat samtal + lna/msa)
- Vi betjänar mån-fre kl. 5–22 och lör-sön 7-22
- Om du ringer från ett utländskt abonnemang är vårt kundtjänstnummer +358 923 192 902
Förfrågningar och hjälp
Kundsupport
Hos kundsupporten kan du avboka och omboka biljetter, få information om störningar i tågtrafiken och hjälp med att använda självbetjäningskanaler.
- Tel. 0100 3232 (0,06 €/min + Ina/msa), köande debiteras
- Vi betjänar: mån–fre 5–22 och lör–sön 7–22
- Om du ringer från ett utländskt abonnemang är vårt kundsupportnummer +358 923 192 902
Tjänster för grupper
Gruppförsäljning
Be om ett erbjudande i gruppförsäljningen eller ring gruppförsäljningen när du planerar en resa med en grupp på fler än 18 personer. Läs mer om vår tjänster för grupper.
- Tfn. 0600 19009
- Vi betjänar mån–tor kl. 10–15
- Pris 2 €/besvarat samtal + lna
Vi hjälper på Facebook, Twitter och via chatten
Vi är där du är. Det bästa sättet att komma i kontakt med oss på sociala medier är via ett privat meddelande. Läs mer om kundservice på sociala medier och öppettiderna.
Vilken biljett passar dig?
Läs mer om våra olika biljetter och välj den biljett som passar dig bäst. Samtidigt kan du också läsa mer om de olika biljetterna, rabattkategorierna och villkoren. Vid behov hjälper vi dig välja en biljettprodukt.
Ge oss respons!
Din åsikt är viktig för oss. Berätta hur vi kan göra din tågresa mer smidig. Du hjälper oss utveckla vår verksamhet och förbättra vår service.
Vi behandlar all respons och svarar dig om du begär svar i din respons.
Ge oss responsKom inte tågbiljetten fram?
Nu saknas bara biljettenIbland skriver man till exempel e-postadressen fel. Om betalningen misslyckas eller om du har köpt en tågbiljett men biljetten inte kommit fram ska du kontakta vår kundsupport.
Vi betjänar dig också på teckenspråk
Du får betjäning på teckenspråk genom att ringa oss via applikationen Chabla. Tjänsten fungerar på finska och finländskt teckenspråk.
Hej arbetsgivare!
Låt oss åka på en gemensam resaRoligt att du är här. Vi har en separat företagstjänstsida för dina tjänster. Gå till sidan för företagstjänster så berättar vi mer.
Vi hjälper dig även i appen VR Matkalla
Chatten finns nu även i appenDu kan också enkelt kontakta oss via chatten i appen VR Matkalla. Chatten öppnas i appen 100 dagar innan resan du köpt börjar. Du hittar chatten på förstasidan av appen VR Matkalla, under rubriken ”På din resa”.
Vår kundservice hjälper även på de sociala medierna
Vi hjälper med de vanligaste frågorna om tågresande på de sociala medierna. Välj din favoritkanal och ta kontakt!
På Facebook VR matkalla
Vår kundservice hjälper dig på Facebook:
- måndag till fredag kl. 6–22
- vid veckosluten
och vardagshelger kl. 8–18
Om ditt ärende gäller en befintlig biljettbokning eller kräver närmare personuppgifter ska du kontakta oss via privat meddelande.
Följ oss på FacebookPå Twitter @vrmatkalla
Vår kundservice hjälper dig på Twitter:
- måndag till fredag kl. 6–22
- vid veckosluten
och vardagshelger kl. 8–18
Observera att vi sköter frågor som gäller befintliga bokningar eller som kräver personuppgifter endast via privata meddelanden.
Följ oss på TwitterPlanerar du ett evenemang?
Om du planerar ett evenemang och är intresserad av att samarbeta med oss, eller vill ha mer information om trafikarrangemang, vänligen kontakta oss via e-post på tapahtumat(a)vr.fi.