Gå till innehållet

Kund­service

Hej! På den här sidan hittar du vår kontaktinformation och svaren på de vanligaste frågorna. Vi är här för dig.

Vad kan vi hjälpa till med?

Kontakta oss så pratar vi mer!

Köp biljetter

Kundservice

Via kundservicen kan du köpa biljetter och fråga om tidtabeller och priser.

  • Tfn. 0600 41 900 (2 € / besvarat samtal + lna/msa)
  • Vi betjänar mån-fre kl. 5–22 och lör-sön 7-22
  • Om du ringer från ett utländskt abonnemang är vårt kundtjänstnummer +358 923 192 902

Förfrågningar och hjälp

Kundsupport

Hos kundsupporten kan du avboka och omboka biljetter, få information om störningar i tågtrafiken och hjälp med att använda självbetjäningskanaler. 

  • Tel. 0100 3232 (0,06 €/min + Ina/msa), köande debiteras
  • Vi betjänar: mån–fre 5–22 och lör–sön 7–22
  • Om du ringer från ett utländskt abonnemang är vårt kundsupportnummer +358 923 192 902

Tjänster för grupper

Gruppförsäljning

Be om ett erbjudande i gruppförsäljningen eller ring gruppförsäljningen när du planerar en resa med en grupp på fler än 18 personer.

  • Tfn. 0600 19009
  • Vi betjänar mån–tor kl. 10–15
  • Pris 2 €/besvarat samtal + lna

Vi hjälper på Facebook, Twitter och via chatten

Vi är där du är. Det bästa sättet att komma i kontakt med oss på sociala medier är via ett privat meddelande. Läs mer om kundservice på sociala medier och öppettiderna.

Chatten öppnas automatiskt längst ner till höger på webbplatsen. Du kan chatta med oss dagligen kl. 9–01.

Vilken biljett passar dig?

Läs mer om våra olika biljetter och välj den biljett som passar dig bäst. Samtidigt kan du också läsa mer om de olika biljetterna, rabattkategorierna och villkoren. Vid behov hjälper vi dig välja en biljettprodukt.

Läs mer om våra biljetter

Ge oss respons!

Din åsikt är viktig för oss. Berätta hur vi kan göra din tågresa mer smidig. Du hjälper oss utveckla vår verksamhet och förbättra vår service.

Vi behandlar all respons och svarar dig om du begär svar i din respons.

Ge oss respons

Kom inte tågbiljetten fram?

Nu saknas bara biljetten

Ibland skriver man till exempel e-postadressen fel. Om betalningen misslyckas eller om du har köpt en tågbiljett men biljetten inte kommit fram ska du kontakta vår kundsupport.

Kundsupportens kontaktuppgifter

Vi betjänar dig också på teckenspråk

Du får betjäning på teckenspråk genom att ringa oss via applikationen Chabla. Tjänsten fungerar på finska och finländskt teckenspråk.

Vårt Chabla-nummer är 0800 180 055 (lna/lsa). Vi betjänar dig vardagar kl. 8–16.
Bekanta dig med Chabla

Hej arbetsgivare!

Låt oss åka på en gemensam resa

Roligt att du är här. Vi har en separat företagstjänstsida för dina tjänster. Gå till sidan för företagstjänster så berättar vi mer.

Till sidan för företagstjänster

Vi hjälper dig även i appen VR Matkalla

Chatten finns nu även i appen

Du kan också enkelt kontakta oss via chatten i appen VR Matkalla. Chatten öppnas i appen 100 dagar innan resan du köpt börjar. Du hittar chatten på förstasidan av appen VR Matkalla, under rubriken ”På din resa”.

Öppna VR Matkalla appen

Vår kundservice hjälper även på de sociala medierna

Vi hjälper med de vanligaste frågorna om tågresande på de sociala medierna. Välj din favoritkanal och ta kontakt!

På Facebook VR matkalla

Vår kundservice hjälper dig på Facebook:

  • måndag till fredag kl. 6–22
  • vid veckosluten och vardagshelger kl. 8–18

Om ditt ärende gäller en befintlig biljettbokning eller kräver närmare personuppgifter ska du kontakta oss via privat meddelande.

Följ oss på Facebook

På Twitter @vrmatkalla

Vår kundservice hjälper dig på Twitter:

  • måndag till fredag kl. 6–22
  • vid veckosluten och vardagshelger kl. 8–18

Observera att vi sköter frågor som gäller befintliga bokningar eller som kräver personuppgifter endast via privata meddelanden.

Följ oss på Twitter

Vart ska du resa?

Utresa
Retur
Passagerare, tilläggstjänster och tillgänglighet
Sök resor