Ulla-myrsky on aiheuttanut häiriöitä junaliikenteelle perjantain 4.7. aikana Itä- ja Keski-Suomessa
Myrskytuulet ovat kaataneet puita radalle ja aiheuttaneet sähköratavaurioita, joiden korjaaminen on Väylävirastolla käynnissä. Myrskyn vaikutukset voivat heijastua junaliikenteen sujuvuuteen koko maassa.
Pyydämme matkustajia varautumaan myöhästymisiin ja junaa korvaaviin bussikuljetuksiin. Voit seurata omaa junasi tilannetta Radalla-sivulla sekä VR Matkalla -sovelluksen Radalla-osiossa. Suosittelemme sallimaan sovelluksen push-viestit, jolloin saat omaa junaasi koskevat tiedot ilmoituksina matkapuhelimeesi.
Mikäli junasi on yli 60 minuuttia myöhässä, etkä ole vielä aloittanut matkaasi:
- Voit perua lippusi kokonaan ja saat rahasi takaisin
- Voit muuttaa lippusi matkustusaikaa (lähtöpäivä ja -aika) ilman erillisiä kustannuksia. Uuteen matkaan sovelletaan samoja matkustusehtoja, kuin alkuperäiseen matkaan. Mikäli teet muutoksen itsepalvelukanavan kautta, tulee sinun maksaa lipun muutoskulu sekä mahdollinen erotus kalliimpaan lippuun. Hyvitämme lipun muutoksesta aiheutuneet kulut sinulle takaisin jälkikäteen.
Voit perua lippusi tai hakea lipun muutoskuluja takaisin täyttämällä korvauslomakkeen., Avataan uudessa välilehdessä
Mikäli junasi on vähintään 60 minuuttia myöhässä, ja olet jo ehtinyt aloittaa matkasi:
- Voit muuttaa loppumatkasi aikataulua ilman lisäkustannuksia siten, että pääset perille mahdollisimman nopeasti. Uuteen matkaan sovelletaan samoja matkustusehtoja kuin alkuperäiseen matkaan.
- Voit siirtää matkasi myöhempään ajankohtaan ilman sinulle aiheutuvia lisäkustannuksia. Uuteen matkaan sovelletaan samoja matkustusehtoja kuin alkuperäiseen matkaan.
- Voit keskeyttää matkasi, jolloin hyvitämme sinulle tekemättä jääneen loppumatkan. Jos jo tehdystä matkasta ei ole sinulle hyötyä alkuperäisten suunnitelmiesi takia, korvaamme sinulle koko ostamasi lipun hinnan ja paluumatkan lähtöpaikkaasi.
Suosittelemme tekemään muutoksen itsepalvelukanaviemme kautta, joko vr.fi:ssä tai VR Matkalla-sovelluksessa. Tällöin sinun tulee ensin itse maksaa lipun muutoskulu sekä mahdollinen erotus kalliimpaan lippuun. Hyvitämme lipun muutoksesta aiheutuneet kulut sinulle takaisin jälkikäteen. Lipun muutoksesta aiheutuneita kuluja voit hakea takaisin korvauslomakkeemme kautta., Avataan uudessa välilehdessä
Voit tehdä muutoksen myös puhelimitse asiakastukeemme soittamalla p. 0100 3232 (0,06 €/min + mpm/pvm, ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22) tai vr.fi:n tai VR Matkalla -sovelluksen chatin kautta.
Tutustu tarkemmin oikeuksiisi poikkeustilanteissa., Avataan uudessa välilehdessä
Pahoittelemme sääolosuhteiden johdosta matkustajillemme aiheutunutta haittaa.