Ajankohtaista

Koronapassi käyttöön ra­vin­to­la­vau­nuissa

VR ottaa koronapassin käyttöön kaikissa ravintolavaunuissa sunnuntaina 28.11.

Koronapassi käyttöön ravintolavaunuissa

Huonontuneen epidemiatilanteen sekä viranomaisten uusien linjausten myötä koronapassi otetaan käyttöön kaukojunien ravintolavaunuissa su 28.11. Junaan pääsee normaalisti ilman koronapassia. Koronapassi vaaditaan ravintolavaunussa asioivilta asiakkailta, mutta voit tilata omalle paikallesi ravintolavaunun tuotteita ilman koronapassia.

Koronapassi tarkistetaan ravintolavaunun kassalla yli 16-vuotiailta ravintolavaunun asiakkailta. Koronapassi otetaan käyttöön toistaiseksi. Junahenkilökunta tarkistaa koronapassin mobiililaitteella, johon on ladattu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen hyväksymä Koronatodistuksen lukija -sovellus. Koronatodistuksen lukija ei kerää tai tallenna todistusten tietoja.

Koronapassia ei tarvitse käyttää niillä junavuoroilla, joissa on ravintolavaunun sijaan kärrymyynti. Kärrymyynnistä voit ostaa kaikkia muita tuotteita paitsi alkoholia.

Juna on ollut turvallinen kulkumuoto myös korona-aikana. VR jatkaa käyttöön otettuja turvallisuustoimenpiteitä, kuten tehostettua siivousta ja käsidesin tarjoamista. Liikennöimme aina mahdollisuuksien mukaan väljällä kalustolla. Junissamme on myös voimassa vahva maskisuositus, ja junahenkilökunta käyttää aina kasvomaskia.

Tutustu ravintolavaunun tarjontaan

Lisää ajankohtaista

Lähikuva, jossa kaksi henkilöä istuvat Ekstra-luokassa ja pitävät toistensa käsistä kiinni.

Ajankohtaista

Aloitamme yhteistyön Lastenklinikoiden Kummien kanssa: virkistysmatkoja potilasperheille

Yliopistosairaaloiden lastenklinikat valitsevat potilaistaan perheitä, jotka pääsevät viettämään perheen yhteistä laatuaikaa virkistysmatkalla va…

Lue juttu

Ajankohtaista

Kaukoliikenteen päiväjunia myyntiin alkutalven matkoille ke 28.8.

Julkaisemme kaukoliikenteen päiväjunat ajalle 27.10.–14.12. myyntiin 28.8.2024 klo 10:00.…

Lue juttu

Ajankohtaista

Uudistamme brändiämme – junat saavat uuden ulkoilmeen

Junien uusi, entistä raikkaampi ulkoilme viestii VR:n uudistuvasta brändistä. Ilmeen luomisessa kuunneltiin sekä matkustajien että henkilöstön nä…

Lue juttu