Salo järnvägsstation
- Biljettautomat
- Toalett

Salo järnvägsstation
Asema-aukio 1
24100 Salo
Biljetter
- Biljettautomat
- Ingen VR servicecenter
Service på stationen
- Toalett
- Ingen biltågslastning
- Ingen förvaringsskåp för bagage
Tillgänglighet
- Assistansservice på stationen
- Höga plattformar, tillgänglig åtkomst till låggolvståg.
Information om stationens tjänster
Tillgänglighet på stationen
Åtkomst till perrong 2 och 3 finns genom hiss ned till tunneln och därifrån med hiss till perrong 2 och 3.
Hissreparation 12.9– 07.10.2022
Salo järnvägsstations hissar för spår 2 och 3 kommer att vara ur drift 12.09-07.10.2022. Tågen och plattformarna kan nås under hissrenoveringen och en säkerhetsvakt kommer att finnas på plats för att övervaka smidiga rörelser. Renoveringen gör det svårt att röra sig med till exempel rullstolar, barnvagnar och bagage.
Assistansservice på stationen
Assistanspunkten är belägen intill perrong 1, i den änden av stationsbyggnaden som vetter mot Åbo Det finns tak vid assistanspunkten. Avlämnings- och upphämtningstrafiken kan köra till assistanspunktens omedelbara närhet.
Boka assistansservice hos VR:s kundtjänst för tillgängligt resande 0800 188 822 (avgiftsfritt nummer, må-fr 5-22, lö-sö 7-22) senast 36 timmar innan du ska inleda resan.