Köp en biljett
Tillbaka

In­logg­nings­för­änd­ring pågår

Inloggningen i våra tjänster förändras i slutet av mars. Efter förändringen kan du inte längre logga in med ditt Veturi-kundnummer. Använd istället e-postadress för att logga in på våra tjänster.

Om du inte har ändrat ditt användarnamn själv, ändrar vi det åt dig i slutet av mars. Vi skickar e-post åt dig när ändringen är klar.

E-postadressen är lätt att komma ihåg och gör inloggningen smidigare. I fortsättningen kan du använda ett och samma användarnamn för att logga in på både vr.fi och appen VR Matkalla.

Om du har problem med inloggningen, ring vår kundsupport tfn. 0100 3232 (0,06 €/min + Ina/msa, mån-fre kl. 5–22 och lö-sö 7-22)

Mer aktuellt

Aktuellt

Vi kommer att harmonisera avgifterna för biljettförsäljning från och med 3.3.

Från och med den 3 mars inför vi en mer enhetlig serviceavgift för biljettförsäljning. Ändringarna gäller våra biljettautomater, biljetter i lokaltrafiken som säljs i R-kiosker och vår telefonservice. Vi återför också serviceavgifterna till biljettkontoren. Serviceavgifterna för servicepunkter avskaffades tillfälligt i samband med en systemuppgradering 2023. Ingen serviceavgift tas ut för biljetter som köps via Vr.fi och appen VR Matkalla.

Aktuellt

Dagtåg till höst släpps till försäljning fram till 25 oktober 2025

På tisdagen den 18.2 publicerar vi biljetterna för dagtågen till försäljning, från den 11.8 till den 25.10.2025. 

Aktuellt

Vi pilottestar kroppskameror i VR:s närtrafik

I VR:s närtågstrafik är känslan av trygghet enligt kundundersökningar på en mycket god nivå och tågresandet upplevs som tryggt. Enligt till exempel den senaste kundnöjdhetsundersökningen som genomfördes i början av året fick trygghetskänslan på våra närtåg vitsordet 4,5 på en skala från 1 till 5. För att förebygga och utreda enskilda störningssituationer i VR:s egen närtågstrafik pilottestas konduktörernas kroppskameror under våren.