Peruimmeko junasi 12.–13.2.2024?
Voit hakea korvausta, mikäli matkan ajankohdan vaihtamisesta aiheutui sinulle lisäkuluja.
Asiakkaat voivat siirtää matkan toiseen ajankohtaan tai toiselle reitille maksutta, jos juna peruuntui tai sen aikataulu muuttui.
Jouduimme perumaan kaukoliikenteen junavuorot 12.–13.2.2024 lakon ja ratavaurion vuoksi. Tällaisissa tilanteissa matkustajillamme on oikeus joko saada lipun hinta takaisin, matkan uudelleenreititys lopulliseen määränpäähän mahdollisimman pian tai muuttaa matka myöhemmälle ajankohdalle ilman lisäkustannuksia. Valitettavasti emme onnistuneet viestimään asiakkaillemme näistä oikeuksista tarpeeksi selkeästi, minkä vuoksi osalle matkustajista aiheutui kuluja aiemmin hankitun ja uudelleenreititetyn lipun hinnanerotuksesta.
Asiakkaat voivat muuttaa kaukoliikenteen matkalippunsa toiseen ajankohtaan ilman lisäkuluja, jos juna perutaan tai sen aikataulu muuttuu siten, että lopulliseen määränpäähän saapuminen viivästyy vähintään 60 minuuttia. Tämä koskee kaikkia kaukoliikenteen lipputyyppejä.
Jos sinulta perittiin lisäkuluja lipun siirtämisestä uuteen ajankohtaan, hyvitämme lisäkulut takaisin kokonaisuudessaan. Lue lisää asiakkaan oikeuksista junaliikenteen häiriötilanteissa täältä. Korvaushakemuksen voi täyttää täällä.
Olemme pahoillamme tästä asiakkaillemme aiheutuvasta vaivasta. Kehitämme toimintatapojamme siten, että vastaisuudessa pystymme viestimään asiakkaan oikeuksista etenkin häiriötilanteissa nopeasti ja selkeästi.