Asiakaspalvelu
Moi! Tältä sivulta löydät yhteystietomme ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Me olemme täällä sinua varten.
Miten voimme olla avuksi?
Kaukoliikenteen kertalipun muutokset
Voit muuttaa kaukoliikenteen kertalipun lähtöpäivää ja -aikaa tai istumapaikkaa ennen junan lähtöä. Jos matkaan sisältyy junan vaihto, muutokset tulee tehdä ennen koko matkan alkua. Huomaathan, että lippuun merkittyä matkareittiä tai matkustussuuntaa ei voi muuttaa.
Näin teet muutoksen lippuusi:
- Jos olet ostanut lippusi kirjautuneena, voit tehdä muutoksen helpoiten itse VR Matkalla -sovelluksen kautta.
- Soittamalla asiakastukeemme: (0100 3232 (0,06 €/min + mpm/pvm, ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22)).
Muutosmaksu on 5 €/lippu. Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon tai matkustusluokkaan, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta halvempaan lippuun ei hyvitetä.
Näin peruutat kaukoliikenteen kertalippusi:
-
Jos olet ostanut lipun oston yhteydessä peruutusturvan, saat lipustasi rahat takaisin, kun perut lippusi ennen junan lähtöä. Voit perua lippusi kirjautumalla vr.fi:hin tai VR Matkalla -sovellukseen, tai oheisen peruutuslomakkeen avulla.
Ostitko vahingossa lipun väärään suuntaan? Menikö jokin ostossa pieleen? Ota yhteyttä asiakastukeemme, niin me autamme. Peruutuslomakkeen kautta emme voi tehdä muutoksia lippuusi.
- Lipun peruuttamisesta ei saa hyvitystä ilman lipunoston yhteydessä lunastettua peruutusturvaa.
Tutustu peruutusturvaan.
Jäikö jokin vielä askarruttamaan?
Ei syytä huoleen. Kokosimme yhteen tarkemmat tiedot mm. kaukoliikenteen lippujen muutoksista, Allegro-lipun peruuttamisesta ja peruutusturvasta. Klikkaa linkkiä ja lue lisää.
Lisätietoa muutosehdoistaVoit hakea korvausta seuraavissa tapauksissa:
- Kaukojunamatkasi myöhästyi vähintään 60 minuuttia.
- Sinulla on lähiliikenteen kausilippu ja lähijunat ovat myöhästyneet merkittävästi.
- Myöhästyminen aiheutti sinulle ylimääräisiä kuluja.
- Junamatkasi aikana sinulle tai matkatavarallesi aiheutui vahinkoa.
Esteetön junamatkustaminen -sivulta löydät tietoa mm. rautatieasemien avustamispalveluista, apuvälineiden kuljettamisesta junissa, junien esteettömyydestä ja junaliikenteen poikkeustilanteissa toimimisesta.
Saat aina apua myös soittamalla esteettömän matkustuksen palvelunumeroon 0800 188 822 (maksuton numero). Jos soitat ulkomailta, voit soittaa asiakastukinumeroomme +358 100 3232.
Palvelemme sinua myös viittomakielellä. Kurkkaa tarkemmat ohjeet ja aukioloajat alempaa tältä sivulta.
Esteetön junamatkustaminenJuniin ja asemille unohtuneista löytötavaroista huolehtii Suomen Löytötavarapalvelu: 0600 41 006 (voit tarkistaa puhelun hinnan löytötavarapalvelun sivuilta).
HSL-alueen juniin jäävät löytötavarat toimitetaan Löytötavarapisteeseen. Lisätietoa löydät HSL:n sivuilta.
Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!
Tiedustele ja osta lippuja
VR:n asiakaspalvelu
Asiakaspalvelusta voit ostaa lippuja ja tiedustella aikatauluja ja hintoja.
- Puh. 0600 41 900 (2 € / vastattu puhelu + pvm/mpm)
- Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
-
Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakaspalvelumme numero on +358 923 192 902
Tiedustelu ja apu
VR:n asiakastuki
Asiakastuessa voit muuttaa ja peruuttaa lippuja, saat tietoa junien kulusta häiriötilanteissa ja apua itsepalvelukanavien käyttöön.
- Puh. 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm), jonotus on maksullista
- Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
- Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakastukemme numero on +358 923 192 902
Palvelut ryhmille
VR:n ryhmämyynti
Pyydä tarjousta ryhmämyynnistä tai soita ryhmämyyntiin, kun suunnittelet matkaa yli 18 hengen seurueelle. Lue lisää palveluistamme ryhmille.
- Puh. 0600 19009
- Ma–to klo 10–15
- Hinta 2 € / vastattu puhelu + pvm
Autamme myös Facebookissa, Twitterissä ja chatissa
Olemme siellä missä sinäkin. Sosiaalisessa mediassa saat meihin parhaiten yhteyden yksityisviestillä. Kurkkaa tarkemmat sosiaalisen median asiakaspalvelun lisätiedot ja aukioloajat.
AukioloajatMillainen lippu sinulle sopii?
Lue lisää eri lipuistamme ja valitse sinulle parhaiten sopiva lippu. Samalla voit kurkata myös eri lippujen lisätiedot, alennusluokat ja ehdot. Tarvittaessa autamme sinua lipputuotteen valitsemisessa.
Anna meille palautetta!
Mielipiteesi on meille tärkeä. Kerro, miten voimme tehdä junamatkastasi entistäkin sujuvamman. Näin autat meitä kehittämään toimintaamme ja parantamaan palveluitamme.
Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja vastaamme sinulle, jos pyydät vastauksen yhteydenottoosi.
Anna palautettaEikö junalippusi tullut perille?
Lippua vaille valmisJoskus esimerkiksi oma sähköposti tulee näpyteltyä väärin. Jos maksu epäonnistui tai ostit junalipun, mutta lippu ei tullut perille, ota yhteyttä asiakastukeemme.
Palvelemme sinua myös viittomakielellä
Saat palvelua viittomakielellä soittamalla meille Chabla-sovelluksen kautta. Tarjoamme palvelun suomeksi ja suomalaisella viittomakielellä.
Moi työnantaja!
Lähdetään yhteiselle matkalleKiva että olet täällä. Meillä on sinun palveluasi varten erillinen yrityspalvelut-sivu. Hyppää yrityspalveluiden sivulle, niin kerromme lisää.
Tavoitat meidät myös somessa
Autamme somessa yleisissä junamatkustamiseen liittyvissä kysymyksissä. Valitse suosikkikanavasi ja ota yhteyttä!
Facebookissa VR Matkalla
Asiakaspalvelumme on apunasi Facebookissa:
- ma–pe klo 6–22
- la–su ja arkipyhinä klo 8–18
Jos asiasi koskee olemassa olevaa lipputilausta tai vaatii tarkempia henkilötietoja, otathan yhteyttä yksityisviestillä.
Seuraa FacebookissaTwitterissä @vrmatkalla
Asiakaspalvelumme on apunasi Twitterissä:
- ma–pe klo 6–22
- la–su ja arkipyhinä klo 8–18
Huomaathan, että hoidamme olemassa oleviin tilauksiin liittyviä tai henkilötietoja vaativia asioita vain yksityisviestillä.
Seuraa Twitterissä