Hyppää sisältöön

Asiakas­palvelu

Moi! Tältä sivulta löydät yhteystietomme ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Me olemme täällä sinua varten.

Miten voimme olla avuksi?

Kaukoliikenteen kertalipun muutokset

Voit muuttaa kaukoliikenteen kertalipun lähtöpäivää ja -aikaa tai istumapaikkaa ennen junan lähtöä. Jos matkaan sisältyy junan vaihto, muutokset tulee tehdä ennen koko matkan alkua. Huomaathan, että lippuun merkittyä matkareittiä tai matkustussuuntaa ei voi muuttaa.

Näin teet muutoksen lippuusi:
  • Jos olet ostanut lippusi kirjautuneena, voit tehdä muutoksen helpoiten itse VR Matkalla -sovelluksen kautta.
  • Soittamalla asiakastukeemme: (0100 3232 (0,06 €/min + mpm/pvm, ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22)).

Muutosmaksu on 5 €/lippu. Jos vaihdat lipun kalliimpaan junavuoroon tai matkustusluokkaan, hinnan erotus peritään muutoksen yhteydessä. Erotusta halvempaan lippuun ei hyvitetä.

Näin peruutat kaukoliikenteen kertalippusi:
  • Jos olet ostanut lipun oston yhteydessä peruutusturvan, saat lipustasi rahat takaisin, kun perut lippusi ennen junan lähtöä. Voit perua lippusi kirjautumalla vr.fi:hin tai VR Matkalla -sovellukseen, tai oheisen peruutuslomakkeen avulla.

Ostitko vahingossa lipun väärään suuntaan? Menikö jokin ostossa pieleen? Ota yhteyttä asiakastukeemme, niin me autamme. Peruutuslomakkeen kautta emme voi tehdä muutoksia lippuusi.

  • Lipun peruuttamisesta ei saa hyvitystä ilman lipunoston yhteydessä lunastettua peruutusturvaa. Tutustu peruutusturvaan.
Jäikö jokin vielä askarruttamaan?

Ei syytä huoleen. Kokosimme yhteen tarkemmat tiedot mm. kaukoliikenteen lippujen muutoksista, Allegro-lipun peruuttamisesta ja peruutusturvasta. Klikkaa linkkiä ja lue lisää.

Lisätietoa muutosehdoista

Voit hakea korvausta seuraavissa tapauksissa:

  • Kaukojunamatkasi myöhästyi vähintään 60 minuuttia.
  • Sinulla on lähiliikenteen kausilippu ja lähijunat ovat myöhästyneet merkittävästi.
  • Myöhästyminen aiheutti sinulle ylimääräisiä kuluja.
  • Junamatkasi aikana sinulle tai matkatavarallesi aiheutui vahinkoa.

Lisätietoa korvauksista

Esteetön junamatkustaminen -sivulta löydät tietoa mm. rautatieasemien avustamispalveluista, apuvälineiden kuljettamisesta junissa, junien esteettömyydestä ja junaliikenteen poikkeustilanteissa toimimisesta.

Saat aina apua myös soittamalla esteettömän matkustuksen palvelunumeroon 0800 188 822 (maksuton numero). Jos soitat ulkomailta, voit soittaa asiakastukinumeroomme +358 100 3232.

Palvelemme sinua myös viittomakielellä. Kurkkaa tarkemmat ohjeet ja aukioloajat alempaa tältä sivulta.

Esteetön junamatkustaminen

Juniin ja asemille unohtuneista löytötavaroista huolehtii Suomen Löytötavarapalvelu: 0600 41 006 (voit tarkistaa puhelun hinnan löytötavarapalvelun sivuilta).

HSL-alueen juniin jäävät löytötavarat toimitetaan Löytötavarapisteeseen. Lisätietoa löydät HSL:n sivuilta.

Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää!

Tiedustele ja osta lippuja

VR:n asiakaspalvelu

Asiakaspalvelusta voit ostaa lippuja ja tiedustella aikatauluja ja hintoja.

  • Puh. 0600 41 900 (2 € / vastattu puhelu + pvm/mpm)
  • Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
  • Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakaspalvelumme numero on +358 923 192 902

Tiedustelu ja apu

VR:n asiakastuki

Asiakastuessa voit muuttaa ja peruuttaa lippuja, saat tietoa junien kulusta häiriötilanteissa ja apua itsepalvelukanavien käyttöön.

  • Puh. 0100 3232 (hinta 0,06 €/min + mpm/pvm), jonotus on maksullista
  • Palvelemme ma-pe klo 5–22 ja la-su klo 7-22
  • Jos soitat ulkomaisesta liittymästä, asiakastukemme numero on +358 923 192 902

Palvelut ryhmille

VR:n ryhmämyynti

Pyydä tarjousta ryhmämyynnistä tai soita ryhmämyyntiin, kun suunnittelet matkaa yli 18 hengen seurueelle. Lue lisää palveluistamme ryhmille.

  • Puh. 0600 19009
  • Ma–to klo 10–15
  • Hinta 2 € / vastattu puhelu + pvm

Autamme myös Facebookissa, Twitterissä ja chatissa

Olemme siellä missä sinäkin. Sosiaalisessa mediassa saat meihin parhaiten yhteyden yksityisviestillä. Kurkkaa tarkemmat sosiaalisen median asiakaspalvelun lisätiedot ja aukioloajat.

Aukioloajat
Chat avautuu automaattisesti sivuston oikeaan alareunaan. Voit chatata kanssamme päivittäin klo 9–01.

Millainen lippu sinulle sopii?

Lue lisää eri lipuistamme ja valitse sinulle parhaiten sopiva lippu. Samalla voit kurkata myös eri lippujen lisätiedot, alennusluokat ja ehdot. Tarvittaessa autamme sinua lipputuotteen valitsemisessa.

Lue lisää lipuistamme

Anna meille palautetta!

Mielipiteesi on meille tärkeä. Kerro, miten voimme tehdä junamatkastasi entistäkin sujuvamman. Näin autat meitä kehittämään toimintaamme ja parantamaan palveluitamme.

Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja vastaamme sinulle, jos pyydät vastauksen yhteydenottoosi.

Anna palautetta

Eikö junalippusi tullut perille?

Lippua vaille valmis

Joskus esimerkiksi oma sähköposti tulee näpyteltyä väärin. Jos maksu epäonnistui tai ostit junalipun, mutta lippu ei tullut perille, ota yhteyttä asiakastukeemme.

Asiakastuen yhteystiedot

Palvelemme sinua myös viittomakielellä

Saat palvelua viittomakielellä soittamalla meille Chabla-sovelluksen kautta. Tarjoamme palvelun suomeksi ja suomalaisella viittomakielellä.

Chabla-numeromme on 0800 180 055 (pvm/mpm). Palvelemme arkisin klo 8–16.
Tutustu Chablaan

Moi työnantaja!

Lähdetään yhteiselle matkalle

Kiva että olet täällä. Meillä on sinun palveluasi varten erillinen yrityspalvelut-sivu. Hyppää yrityspalveluiden sivulle, niin kerromme lisää.

Yrityspalvelut-sivulle

Tavoitat meidät myös somessa

Autamme somessa yleisissä junamatkustamiseen liittyvissä kysymyksissä. Valitse suosikkikanavasi ja ota yhteyttä!

Facebookissa VR Matkalla

Asiakaspalvelumme on apunasi Facebookissa:

  • ma–pe klo 6–22
  • la–su ja arkipyhinä klo 8–18

Jos asiasi koskee olemassa olevaa lipputilausta tai vaatii tarkempia henkilötietoja, otathan yhteyttä yksityisviestillä.

Seuraa Facebookissa

Twitterissä @vrmatkalla

Asiakaspalvelumme on apunasi Twitterissä:

  • ma–pe klo 6–22
  • la–su ja arkipyhinä klo 8–18

Huomaathan, että hoidamme olemassa oleviin tilauksiin liittyviä tai henkilötietoja vaativia asioita vain yksityisviestillä.

Seuraa Twitterissä

Minne olet matkalla?

Meno
Paluu
Matkustajat, lisäpalvelut ja esteettömyys
Hae matkoja