Avboka biljett

Ansök om att få pengarna tillbaka för en oanvänd biljett. Lägg märke till att biljetten kan avbokas endast om du köpt ett separat Avbokningsskydd.

Var köpte du biljetten?

vrweb/peruutaLippuValintaKuvaAlt1
vrweb/peruutaLippuValintaKuvaAlt2
vrweb/peruutaLippuValintaKuvaAlt3
vrweb/peruutaLippuValintaKuvaAlt4
vrweb/peruutaLippuValintaKuvaAlt5

Fält markerade med stjärna (*) är obligatoriska.

Avbokningsskydd

Om du köpt avbokningsskydd till din biljett kan du avboka biljetten avgiftsfritt. Utan avbokningsskydd kan biljetten inte avbokas. Läs närmare villkor. Om ett tåg är mer än 60 minuter försenat och din biljett förblir oanvänd uppbärs ingen avbokningsskydd. Obs! Alla biljetter har inte avbokningsrätt.

Var ditt tåg mer än 60 minuter försenat?

Uppgifter om biljetten som avbokas

Vilka biljetter vill du avboka?

Dina kontaktuppgifter

Biljetter till fjärrtrafik som köpts via VR Mobil kan ombokas eller avbokas enligt omboknings- och avbokningsvillkoren för varje biljett. Läs närmare villkor. Ombokningar görs via VR Kundservice, tfn 0203 32 039 eller vid biljettförsäljningen på en station med service. Avbokningar kan endast göras vid biljettförsäljningen på en station. Enkelbiljetter till närtrafikens zonområde kan varken ombokas eller avbokas.
Tågbiljetter som köpts i en biljettautomat kan ombokas eller avbokas enligt omboknings- och avbokningsreglerna för varje biljett via VR Kundservice, tfn 0600 41 900 eller vid biljettförsäljningen på en station med service.
Tågbiljetter som köpts vid biljettförsäljningen på en station kan ombokas och avbokas enligt omboknings- och avbokningsvillkoren för varje biljett vid biljettförsäljningen på en station eller via VR Kundsupport tfn 0800 166 888 (betjänar mån–sön kl. 5–22, numret är avgiftsfritt). Avbokningar endast vid biljettförsäljningen på en station. Läs närmare villkor.

Om du köpt avbokningsskydd till din biljett kan du avboka biljetten avgiftsfritt. Utan avbokningsskydd kan biljetten inte avbokas. Läs närmare villkor. Om ett tåg är mer än 60 minuter försenat och din biljett förblir oanvänd uppbärs ingen avbokningsskydd. Obs! Alla biljetter har inte avbokningsrätt.
Biljetter som köpts i en R-kiosk kan ombokas vid biljettförsäljningen på en station och via VR Kundsupport tfn 0800 166 888 (betjänar mån–sön kl. 5–22, numret är avgiftsfritt). Biljetter som köpts i en R-kiosk kan avbokas i en R-kiosk och vid biljettförsäljningen på en station. Ombokningar och avbokningar görs enligt biljettvillkoren. Läs närmare villkor.

Biljetter som köpts från en resebyrå eller via Matkahuolto kan ombokas via VR Kundsupport tfn 0800 166 888 (betjänar mån–sön kl. 5–22, numret är avgiftsfritt), vid biljettförsäljningen på en station eller på köpstället. Avbokningar ska göras på samma ställe som biljetten köpts från.

Biljetter som köpts per telefon via VR Kundservice kan ombokas och avbokas via VR Kundsupport tfn 0800 166 888 (betjänar mån–sön kl. 5–22, numret är avgiftsfritt), eller vid biljettförsäljningen på en station.

Om du köpt avbokningsskydd till din biljett kan du avboka biljetten avgiftsfritt. Utan avbokningsskydd kan biljetten inte avbokas. Läs närmare villkor. Om ett tåg är mer än 60 minuter försenat och din biljett förblir oanvänd uppbärs ingen avbokningsskydd. Obs! Alla biljetter har inte avbokningsrätt.

14.8. demonstration och periodbiljetter

Lokmannaförbundet har meddelat om en demonstration som stoppar tågtrafiken mellan 14.8 kl. 18 och 15.8 kl. 24. Passagerare med VR:s periodbiljett kan ansöka om ersättning.

Du får ersättning genom att använda Avboka biljett -blanketten och välja I webbshopen.

Läs mer om demonstration