Kontaktuppgifter till kundservicen

Kontakta oss, vi kan hjälpa dig med allt som har med tågresande att göra! Om du använder blanketten kan du ge respons, ansöka om ersättning eller ställa frågor om tågresande när det passar dig.
 

Jag vill...

Anna palautetta

ge respons.

Berätta vad du tycker om vår service.

Peruuta

avboka en biljett som 
är köpt i webbshopen. 

Ansök om att få pengarna tillbaka för en oanvänd biljett.

Myöhässä

ansöka om
förseningsersättning,

när tågresan varit över 60 minuter försenad.

ansöka om ersättning för 
misslyckat biljettköp
.

Köpet misslyckades eller något var avvikande i debiteringen.

 

Ofta kan du också hitta svaren bland de vanliga frågorna och i tågresandets ABC som vi har sammanställt för att underlätta ditt tågresande. Om du inte får den hjälp du behöver kan du ringa VR Kundservice som betjänar dagligen kl. 7–22 på telefonnummer 0600 41 901. Övriga kontaktuppgifter finns på den här sidan.

 

Pariskunta laiturilla

Fråga om tågresande

Fråga om tågresande med hjälp av blanketten. Vi hjälper dig gärna med de frågor du har.
Fråga om tågresande

 

Some

VR i social media

Kontakta oss via sociala medier på det sätt som passar dig, till exempel på Facebook eller Twitter. Bekanta dig med alla våra kanaler i sociala medier.
Läs mer om sociala medier

 

Mies laiturilla

Tågresandets ABC

I Tågresandets ABC finns information om tågresor inom närtrafiken, resor till Ryssland samt med natt-/BilTåg norrut eller söderut.
Tågresandets ABC

 

Kontaktuppgifter

VR Kundservice
tfn 0600 41 900

Inhemska trafiken och Rysslandstrafiken
Betjänar mån–sön kl. 7–22
1,99 € / mottaget samtal + lna

Via detta nummer kan du:

  • Begära information om tidtabeller och biljettpriser
  • Boka och köpa biljetter

Vi betjänar på finska, svenska och engelska

Kundsupport
tfn
0800 166 888
Betjänar mån–sön kl. 7–22
Numret är avgiftsfritt


Via detta nummer kan du:

  • Omboka och avboka köpta biljetter
  • Boka platser till en seriebiljett
  • Få hjälp med att använda webb- och mobilshopen
  • Få information om trafikläget och störningssituationer
  • Få mer information om service för funktionshindrade och assistansservice

Vi betjänar på finska, svenska och engelska

Företagskunder och gruppresor
(över 10 person)
tfn 0600 19 955

må–fr kl 8.00–17.00
1,99€ / besvarat samtal +lna

VR-Group Ab
tfn 0307 10 (växel)

Vilhelmsgatan 13
00100 Helsingfors
Fax: 0307 26 551
E-post: förnamn.efternamn@vr.fi

Hittegodsförfrågningar
tfn 0600 41 006

1,97€ / min + Ina
Backasgatan 56, 00510 Helsingfors
www.loytotavara.net

Kontrollavgifter
tfn 09 476 64111

telefontid kl. 9.00–13.00
må–fr kl. 8.30–16.00
HRT Kontrollavgiftskontoret
Elielplatsen 3
00100 Helsingfors

 

Dataskydd vid telefonsamtal

VR bandar telefonsamtalen för att vid behov kunna kontrollera samtalens innehåll. Bandupptagningarna används för säkring av kundens och VR:s rättigheter. Inspelningarna används även i personalens interna utbildning för att utveckla kundservicen och förbättra kvaliteten. Bandupptagningarna används inte för andra ändamål och ges inte heller till utomstående.

 

  |   |   |   |  

Återkommande frågor

Varför hittar jag inte Veturi-erbjudandet i webbshopen?

Erbjudanden som är riktade till Veturi-kunder kan endast inloggade Veturi-medlemmar se. Kontrollera också när erbjudandet är i kraft. Fast erbjudandet fortfarande skulle vara i kraft kan det begränsade antalet rabatterade platser på de avgångar som erbjudandet gäller redan vara slutsålda. Se andra avgångstider.

Vad är en favoritresa?

Veturi-kunder har möjlighet att spara rutter som de använder ofta som favoritresor. Då erbjuder systemet dem först i samband med ett köp. I mobilshopen kan man även spara sin favoritplatstyp (t.ex. plats i arbetskupé).

När kan man köpa biljetter i webbshopen?

Tågbiljetter kan köpas i webbshopen alla veckodagar kl. 4.00-1.30.

Kan man röka på tågen?

Man får inte röka på tågen, alla VR:s tåg är rökfria.

Visa alla

Ge respons

Berätta vad du tycker om vår service.

Ge respons