Assistans på stationerna

Böle

 

Du kan få assistans i samband med din tågresa på 37 stationer med service. Du ska boka servicen senast 48 timmar före resan

  • Via VR:s service för rörelsehindrade tfn 08001 66888 (avgiftsfri) öppet kl. 7–22 eller på en VR-stations biljettförsäljning (se öppettiderna på stationssidorna).

Om du vill veta vart på stationen du ska komma för att få assistans, kan du kolla upp det på den enskilda stationens sida under Stationer.

 

För att vi ska kunna förbereda oss så bra som möjligt, ber vi dig ge följande uppgifter i samband med bokningen:

  • Din resdag
  • Din resrutt (varifrån vart)
  • Tågens nummer och avgångstider
  • Vagn- och platsnummer
  • Behov av hjälp
  • Eventuellt bagage
  • Andra viktiga specialbehov, t.ex. dina hjälpmedel
  • Dina kontaktuppgifter och födelsedatum

När du har beställt en ledsagare, ska du vara senast 20 minuter före tågets avgång på den överenskomna platsen.

VR:n avustuspisteet

  |   |   |   |  

Stationerna på karta

På sidorna över de enskilda stationerna hittar du stationens och biljettförsäljningens öppettider, stationens läge och anslutningsförbindelserna från stationen.

Mer information på sidan Stationer

I tidtabellerna

Servicen för resenärer med funktionshinder har markerats i tidtabellerna med märket för funktionshindrade. De vagnar som har rullstolsplatser är utmärkta med märket i fråga.

Mer information på sidan Resenärer med funktionshinder

Assistanspunkten vid Böle station

Assistanspunkten finns vid ingången till Veturitorget på den tillfälliga stationen i Böle. Följetrafiken kommer till närheten av assistanspunkten.

Man kommer hinderfritt från assistanspunkten till plattformarna.

Se kartan över de tillfälliga arrangemangen