Apua ja tukea VR Matkalla -sovelluksen käyttöön

Viittellinen kuva sovelluksesta

VR Matkalla on matkakaveri, joka on apunasi matkan joka vaiheessa. Olemme koonneet muutamia kysymyksiä ja vastauksia pulmiin, joita saatat kohdata sovelluksen käytössä.

 

Ostin lipun VR Matkalla -sovelluksesta, mutta en saanut lippua.

  • Jos ostaessasi lippua oli häiriötilanne, jossa rahat veloitettiin mutta et saanut lippua, odota kaksi arkipäivää. Automaattinen rahanpalautus palauttaa rahat ostoksesta.

  • Jos rahanpalautus ei ole toteutunut automaattisesti kahden arkipäivän kuluessa, ole yhteydessä lomakkeen kautta.

Kerro lomakkeella seuraavat tiedot: 

  • teit oston VR Matkalla -sovelluksessa

  • Korttiostoissa: Ostopäivä, summa, maksukortin 6 ensimmäistä ja 4 viimeistä numeroa

  • MobilePay, Siirto tai Pivo -ostoissa: Ostopäivä, summa, sovelluksesta oston maksuviite

Miten saan uuden VR Matkalla -sovelluksen puhelimeeni?

Voit ladata sovelluksen puhelimeesi näistä osoitteista:

iOS (Apple)

Android (Google)

En pääse kirjautumaan sovellukseen.

Tarkasta Veturi-tunnus ja salasana.

En muista salasanaani.

Pyydä uusi salasana täältä.

Sovellus ilmoittaa, että nettiyhteys ei toimi.

Tarkista nettiyhteys ja kokeile uudelleen.

Mitä jos puhelimen akusta loppuu virta, enkä voi näyttää lippua junassa?

  • Voit ladata puhelimesi akkua myös junassa, jos sinulla on oma laturi mukana.

  • Jos akkusi virta kuitenkin loppuu etkä voi näyttää matkalippuasi, niin silloin konduktööri myy sinulle junassa uuden lipun.

Saanko matkalipun ja kuitin sähköpostiini?

Lähetämme matkalipun ja kuitin sähköpostiisi. Lisäksi ne tallentuvat sovellukseen.

Voinko muuttaa lipun lähtöaikaa suoraan VR Matkalla -sovelluksessa?

Lipun lähtöaikaa ei voi muuttaa suoraan sovelluksessa. Jos haluat muuttaa lähtöaikaa, voit tehdä sen soittamalla VR Asiakastukeen, puh. 0800 166 888 (numero on maksuton). Avoinna: ma–pe klo 5–22, la–su sekä arkipyhinä klo 7–22. Veloitamme 5 euron muutosmaksun.

Entä jos suunnitelmani muuttuvat ja en pääse käyttämään junalippua?

Kaukoliikenteen lippuihin ei ole vielä mahdollista ostaa peruutusturvaa, joka antaa mahdollisuuden lipun peruutukseen.

 

Asiakastuki

Autamme sinua mielellämme VR Matkalla -sovelluksen käytössä, joten jos mieltäsi askarruttaa jokin kysymys, otathan yhteyttä.

Palvelemme sinua puhelimitse:

VR Asiakastuessa, puh. 0800 166 888 (numero on maksuton).
Avoinna ma–pe klo 5–22, la–su sekä arkipyhinä klo 7–22

Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse:
vrmobiili@vr.fi

Kerro lyhyesti, mitä yritit tehdä ja laita mukaan virhetilannetta selventävä kuvakaappaus.