Tutustu Veturiin

Parhaat edut saat liittymällä Veturiin, VR:n maksuttomaan asiakasohjelmaan. Asiointisi helpottuu ja saat ennakkotietoa junaliikenteen palveluista, uutuuksista ja muutoksista.

Liity Veturiin

 

Veturin hyödyt sinulle

Veturi on asiakasohjelma, joka tarjoaa hyviä etuja junamatkustukseen. Antamalla meille liittyessäsi luvan sähköpostimarkkinointiin saat helposti tietoa palveluistamme.

 

Veturi tarjoaa monenlaisia etuja:

  • Nopeampi ja helpompi ostaminen VR.fi:ssä, VR Matkalla -, VR Mobiili - ja VR Lähijunat -sovelluksissa

  • Junalippusi ovat tallessa, kun ostat ne asiakastunnuksillasi

  • Yhteistyökumppaneiden tarjoamat edut ympäri Suomea ja junien ravintolavaunuissa

  • Mahdollisuus osallistua palveluiden kehittämiseen

  • Saat ensimmäisten joukossa tärkeää tietoa junaliikenteestä ja VR:n palveluista

 

Käytä ja näytä asiakastunnuksiasi

Sinun kannattaa aina tunnistautua Veturi-asiakkaaksi VR:n verkkokaupassa, mobiilissa, R-kioskilla, puhelimitse tai asemalla. Kun ostat junalippusi käyttäjätunnuksellasi sisäänkirjautuneena:

  • ovat voimassaolevat lippusi tallessa omissa tiedoissasi Omat liput -sivulla ja voit lähettää ne halutessasi edelleen, tai tulostaa vasta ennen matkalle lähtöä.

  • matkojesi ostaminen ja maksaminen mobiilisovelluksissa on helpompaa ja nopeampaa

  • on seuraavan AutoJuna-lipun osto kätevämpää, jos olet tallettanut autosi tiedot omiin tietoihisi.

  • voimme palkita sinua yllätyseduilla.

 

Lataa mobiilisovellus ja saat etuja puhelimeesi

Kun matkapuhelimessasi on VR:n mobiilisovellus, hyödynnät vaivattomasti asiakasetujasi junissa ja kaikkialla siellä, missä niitä on tarjolla.

Lataa käyttöösi uusi VR Matkalla -sovellus, jonka Viestit-osio näyttää sinulle näppärästi ajankohtaiset kausiedut sekä muut herkkuedut. Etuhinnat lunastat sovellusta näyttämällä.

VR Mobiili - ja VR Lähijunat -sovelluksissa oleva Veturi-kortti toimii edelleen asiakkuutesi etukorttina. Veturi-kortti löytyy näistä sovelluksista kun olet kirjautunut sisään asiakastunnuksillasi.

 

Pääset kehittämään palvelujamme

Haluamme kehittää palveluja asiakaslähtöisesti. Voimme pyytää sinua mukaan kehittämään uusia tai nykyisiä palveluitamme tai vastaamaan kyselyihin. Näihin osallistuminen on hyvä tapa vaikuttaa VR:n palveluiden kehitykseen. Olemme kehittäneet mm. kyselyissä saatujen vastausten perusteella monia erilaisia – sekä pienempiä että isompia – palveluitamme.

Usein kysyttyä

Miksi minun kannattaa käyttää Veturi-tunnuksia?

Käyttämällä Veturi-tunnuksiasi saat hyödynnettyä kaikki mahdolliset ajankohtaiset Veturi-tarjoukset eri ostokanavissa. Junaliput, jotka olet ostanut käyttäen tunnuksiasi ovat tallessa Omissa lipuissasi ja voit esimerkiksi tulostaa ne juuri sinulle sopivaan aikaan. Veturi myös palkitsee aktiivisesta asiakkuudesta yllätyseduilla.


Olen alle 18-vuotiaan lapsen huoltaja. Voiko alaikäinen lapseni liittyä ohjelmaan?

Veturiin voi liittyä 16-vuotta täyttäneet yksityishenkilöt sähköisen lomakkeen avulla (lupaa ei tarvitse lähettää erikseen VR:lle). Lomakkeella kerrotaan, että alaikäisen täytyy pyytää vanhemman/huoltajan suostumus rekisteröitymiseen. Veturi-asiakasohjelmaan on turvallista liittyä. Veturi-asiakasohjelma ei ole maksullinen, eikä se velvoita mihinkään.


Voivatko Veturi-tunnukset lukittautua, eli miksi kirjautuminen ei onnistu?

Veturi-tunnukset lukittautuvat viiden epäonnistuneen kirjautumisyrityksen jälkeen. Kirjautumista voi kuitenkin yrittää uudelleen 30 minuutin kuluttua. Jos olet tilannut uuden salasanan lukkiutumisen jälkeen, voimassa on viimeisin saamasi salasana.


Miksi en pääse kirjautumaan Veturiin?

Varmista, että antamasi asiakasnumero tai käyttäjätunnus (eli sähköpostiosoitteesi) ja salasana ovat oikein. Jos kirjautuminen ei siltikään onnistu, tarkista että olet kirjoittanut mm. nollat ja O-kirjaimet oikein. Olethan sallinut evästeet vieraillessasi VR:n verkkosivuilla? Evästeiden hylkääminen voi estää kirjautumisen Veturiin.


Miksi ostamani junaliput eivät näy Veturin omissa tiedoissa?

Liput näkyvät aina Veturi-tiedoissasi, kun ostat ne tunnistautuneena Veturiin. Anna tunnuksesi aina asioidessasi VR:llä.

Miksi salasanani ei toimi lippuautomaateissa?

Jos valitsemasi salasana sisältää erikoismerkkejä (kuten esimerkiksi * è # \ > |), ei salasanasi toimi VR:n lippuautomaateissa. Mikäli haluat ostaa lippusi automaatista, vaihda salasanaasi.

Miksi en pääse kirjautumaan Veturiin?

Varmista, että antamasi asiakasnumero tai käyttäjätunnus (eli sähköpostiosoitteesi) ja salasana ovat oikein. Jos kirjautuminen ei siltikään onnistu, tarkista että olet kirjoittanut mm. nollat ja O-kirjaimet oikein. Olethan sallinut evästeet vieraillessasi VR:n verkkosivuilla? Evästeiden hylkääminen voi estää kirjautumisen Veturiin.

Miksi minun kannattaa käyttää Veturi-tunnuksia?

Käyttämällä Veturi-tunnuksiasi saat hyödynnettyä kaikki mahdolliset ajankohtaiset Veturi-tarjoukset eri ostokanavissa. Junaliput, jotka olet ostanut käyttäen tunnuksiasi ovat tallessa Omissa lipuissasi ja voit esimerkiksi tulostaa ne juuri sinulle sopivaan aikaan. Veturi myös palkitsee aktiivisesta asiakkuudesta yllätyseduilla.

Näytä kaikki

Seuraa junasi kulkua uudessa sovelluksessa

Kun ostat matkan VR Matkalla -sovelluksella, voit seurata reaaliaikaisesti juniesi kulkutietoja!

Lue lisää ja lataa sovellus.