Paluu aloitussivulle

Junamatkustamisen ABC

Ennen junamatkaa

Mistä katson aikataulut? Asiakasneuvoja

  • Ota asemalta aikataulukortti
  • Soita VR Asiakaspalveluun
  • Katso netistä verkkokaupasta (vr.fi-etusivulla) tai aikataulusivuilta
Mistä voin ostaa lipun?
  • Verkkokaupasta
  • VR Mobiilista
  • Palveluasemien lipunmyynnistä
  • Soittamalla VR Asiakaspalveluun
  • R-kioskeilta
Lue lisää VR Mobiilista (yleiskielinen sivu)
 
Mistä saan apua matkalleni?
  • Soita VR Asiakaspalveluun, p. 0800 166 888(Puhelu on maksuton)
  • Jos tarvitset apua asemalla liikkumiseen, tilaa avustaja aseman lipunmyynnistä tai soittamalla VR Asiakaspalveluun. Tilaus pitää tehdä viimeistään 2 Mies katsoo aikatauluja päivää ennen matkaa.
  • Kysy aseman lipunmyynnistä

 

Matkan aikana

Miten löydän asemalla oikeaan junaan?

Tarkista junan lähtöraide aseman näyttötaulusta.

Miten löydän oman istumapaikkani?

Tarkista junalipustasi vaunun ja paikan numero. Voit myös kysyä apua junan konduktööriltä.

Miten toimin junalippuni kanssa?

Kaukojunissa konduktööri tarkistaa aina junaliput matkan aikana. Jos sinulla on alennuskortti, sekin pitää näyttää konduktöörille.

Mistä saan apua tai lisätietoa matkan aikana?

Voit kysyä apua konduktööriltä, kun hän liikkuu junassa.

 

Matkan jälkeen Nainen ovella

Miten poistun junasta?

Junassa tulee kuulutus, kun saavutaan asemalle. Siirry eteiseen odottamaan, että juna pysähtyy. Kun juna on pysähtynyt, paina vihreää painiketta niin ovi aukeaa. Painike sijaitsee lähellä ovea.

Miten voin antaa palautetta matkastani?

Jos haluat antaa palautetta matkastasi, soita numeroon 0600 41 900 (puhelu maksaa 1,99 euroa + paikallisverkkomaksun). Voit myös käyttää netin palautelomaketta. (yleiskielinen sivu)

Selkokieliset sivut

Aloitussivu

Ohjeita matkalle

Hae aikatauluja

Kaukoliikenteen liput

Junien palvelut

Vammaismatkustajat

Liity Veturiin

Nämä sivut ovat selkokielisiä. Vihreät painikkeet ja hakuruutu sivun yläreunassa vievät muuhun vr.fi-sivuston sisältöön.