Paluu aloitussivulle

Kaukoliikenteen junaliput

Palvelutilanne junassa

Junalipun voit ostaa monesta paikasta: Verkkokaupasta, VR Mobiilista, asemalla lipunmyynnistä tai lippuautomaatista, R-kioskeilta tai matkatoimistoista. Voit myös soittaa VR Asiakaspalveluun, p. 0600 41 900 (puhelun hinta 1,99 euroa/vastattu puhelu + pvm) ja ostaa tai varata lipun.
Soita myös silloin, kun tarvitset apua lipun ostamisessa. Neuvomme sinua mielellämme!

 

Säästölippu

Kun suunnittelet matkasi ajoissa, voit ostaa edullisen Säästölipun. Säästölipun hinta näkyy verkkokaupassa ja muissa ostopaikoissa aikaisintaan 60 päivää ennen matkaa, ja niitä on rajoitettu määrä. Jos Säästöliput on myyty loppuun, on tarjolla Peruslippuja kaikkiin juniin.

 

Peruslippu

Peruslipulla matkustat viihtyisästi junan Eko-luokassa. Peruslipun voit ostaa kaikista junalippujen ostopaikoista. Voit muuttaa matkasi ajankohtaa, kun maksat lisämaksun. Jos haluat peruuttaa lipun, sinun pitää ostaa Peruutusturva, joka maksaa 10 €. Peruutusturva ostetaan samalla kuin Peruslippu.

 

Junalippu Ekstra-luokkaan

Jos haluat matkustaa mukavasti Ekstra-luokassa, voit ostaa paikan erikseen. Paikka maksaa 5-9 euroa. Hinta riippuu siitä, kuinka pitkän matkan matkustat. Voit lukea päivän lehdet ja noutaa kahvia tai teetä matkan aikana.

 

Muut junaliput

Myynnissä on muitakin junalippuja, esimerkiksi kausilippuja, sarjalippuja ja ryhmälippuja. Opiskelijat, lapset, varusmiehet, siviilipalvelusmiehet ja eläkeläiset saavat alennusta Peruslipun hinnasta.

Selkokieliset sivut

Aloitussivu

Ohjeita matkalle

Hae aikatauluja

Kaukoliikenteen liput

Junien palvelut

Vammaismatkustajat

Liity Veturiin

Nämä sivut ovat selkokielisiä. Vihreät painikkeet ja hakuruutu sivun yläreunassa vievät muuhun vr.fi-sivuston sisältöön.

Lisätietoa junalipuista

Junalipuista saat lisätietoa muualla vr.fi-sivustolla. Alla olevat linkit vievät pois selkokieliseltä sivustolta.

Säästöliput

Perusliput

Lähiliikenteen junaliput

Pääkaupunkiseudun lähiliikenteessä on kahdenlaisia lippuja.
HSL-alueella tarvitset HSL:n junalipun. Kun matkustat lähiliikenteessä kokonaan tai osittain pääkaupunkiseudun kuntien ulkopuolella, tarvitset VR:n vyöhykelipun.

Tutustu lähiliikenteen lippuihin (yleiskielinen sivu)