Selkokielisiä ohjeita junamatkalle

Ohjeita matkalle

Hae aikatauluja
Voit katsoa aikatauluja verkkokaupasta. Kirjoita miltä asemalta lähdet ja minne menet. Valitse päivä jolloin aiot matkustaa. Aikatauluhaun kautta pääset myös ostamaan lipun.
Kaukoliikenteen liput
Voit ostaa Säästölipun kun suunnittelet matkasi ajoissa. Peruslippu on yleisin junalippu. Tutustu erilaisiin lippuihin!

Junien palvelut
Junissa on monenlaisia palveluita. Voit ottaa mukaan polkupyörän tai lemmikkisi niille varattuihin vaunuihin. Ravintolavaunussa voit käydä syömässä tai ostaa evästä.

Vammaismatkustajat
Pyörätuolia käyttäville on omia paikkoja junissa. Palveluasemilla voit saada apua, kun lähdet junamatkalle. Matkan aikana voit kysyä neuvoa konduktööriltä.

Liity Veturiin
Selkokieliset sivut
Aloitussivu
Nämä sivut ovat selkokielisiä. Vihreät painikkeet ja hakuruutu sivun yläreunassa vievät muuhun vr.fi-sivuston sisältöön.
Yhteystietoja
p. 0600 41 900
Neuvonta, aikataulut, hinnat, junaliput, avustuspalvelun varaukset
Avoinna ma–pe klo 5–22, la–su sekä arkipyhinä klo 7–22
(puhelun hinta 1,99 €/vastattu puhelu + pvm)