Selkokielisiä ohjeita junamatkalle

Ohjeita matkalle

Valmistaudu hyvin, kun lähdet matkalle. Voit tarkistaa aikataulut verkkokaupasta, johon pääset vr.fi-etusivulta. Junan lähtöraiteen näet aseman näyttötauluista.

 

Hae aikatauluja

Voit katsoa aikatauluja verkkokaupasta. Kirjoita miltä asemalta lähdet ja minne menet. Valitse päivä jolloin aiot matkustaa. Aikatauluhaun kautta pääset myös ostamaan lipun.

Kaukoliikenteen liput

Voit ostaa Säästölipun kun suunnittelet matkasi ajoissa. Peruslippu on yleisin junalippu. Tutustu erilaisiin lippuihin!

Junien palvelut

Junissa on monenlaisia palveluita. Voit ottaa mukaan polkupyörän tai lemmikkisi niille varattuihin vaunuihin. Ravintolavaunussa voit käydä syömässä tai ostaa evästä.

Vammaismatkustajat

Pyörätuolia käyttäville on omia paikkoja junissa. Palveluasemilla voit saada apua, kun lähdet junamatkalle. Matkan aikana voit kysyä neuvoa konduktööriltä. 

Liity Veturiin

Veturi on VR:n kanta-asiakasohjelma. Kun liityt Veturiin, saat hyviä tarjouksia. Voit myös osallistua arvontoihin ja voittaa. Liittyminen on maksutonta.

 

Voi ei. Hakemiasi tarjouksia ei löytynyt. Katso kaikki tarjoukset ja vinkit.

Selkokieliset sivut

Aloitussivu

Ohjeita matkalle

Hae aikatauluja

Kaukoliikenteen liput

Junien palvelut

Vammaismatkustajat

Liity Veturiin

Nämä sivut ovat selkokielisiä. Vihreät painikkeet ja hakuruutu sivun yläreunassa vievät muuhun vr.fi-sivuston sisältöön.

Yhteystietoja

VR Asiakaspalvelu
p. 0600 41 900

Neuvonta, aikataulut, hinnat, junaliput, avustuspalvelun varaukset
Avoinna ma–su klo 7–22
(puhelun hinta 1,99 €/vastattu puhelu + pvm)
Pääkaupunkiseudun lähiliikenne
p. 0600 41 903

(puhelun hinta 1,99 €/vastattu puhelu + pvm)
Palaute
p. 0203 32034

ma-pe klo klo 9–12
(puhelun hinta 0,088 €/min)
tai yleiskielisellä lomakkeella
Löytötavarat
p. 0600 41 006

puhelujen hinnat
www.loytotavara.net