Miksi minulta pyydetään yhteystietoja, kun ostan lipun yli 50 vuorokauden päähän?

Voit ostaa lippuja aina 130 päivää etukäteen ja katsella aikatauluja 17.6.2018 asti. Huomaathan kuitenkin, että tarvitsemme sinun yhteystiedot silloin kun olet ostamassa lippua yli 50 päivää aiemmin. Näin voimme kertoa sinulle, jos junavuoroosi tulee muutoksia.
 

Mitä muutoksia voi tulla junavuorooni?

Lippusi näyttää ostohetkellä voimassa olevan juna-aikataulun sekä vaunu- ja paikkanumerosi. Muutoksia voi tulla erityisesti silloin, kun matka on ostettu yli 50 päivää etukäteen.

  • Ratatyöt usein muuttavat aikatauluja. Liikennevirasto tekee ratatöitä ympäri vuoden ja kertoo näistä muutoksista 60 päivää aiemmin. Ratatyön osuessa oman matkan kohdalle, aikatauluun voi tulla muutoksia tai joudumme korvaamaan junan bussilla.

  • Muita muutoksia saattaa tulla, kun sovitamme aikataulut yhteen tavarajunien aikataulujen kanssa. Nämä usein aiheuttavat vain minuuttitason muutoksia.

 

Miten ostan junalipun yli 50 vuorokauden päähän?

  • Ostaminen onnistuu tuttuun tapaan ja silloin kun matkaasi on yli 50 päivää, verkkokauppa pyytää sähköpostiosoitettasi Toimitustapa ja maksaminen -sivulla.

  • Veturilaisena lipun ostaminen onnistuu helpoimmin Veturi-tunnuksilla, sillä yhteystietosi ovat jo tiedossa ja verkkokauppa esitäyttää tiedot puolestasi.

  • Mikäli haluat noutaa lippusi, sinulta pyydettään yhteystiedot noutaessasi lipun.

 

Mistä tiedän, että junavuorooni on tullut muutoksia?

  • Lähetämme sinulle uuden lipun. Jos olet ostanut lipun Veturi-tunnuksillasi, saat uuden lipun sähköpostitse tai tekstiviestitse. Jos olet ostanut lipun ilman Veturi-tunnuksia, saat uuden lipun sähköpostiin.

  • Veturilaisena löydät uuden lipun myös omasta lippukansiostasi.

  • Jos juna muuttuisi ja korvaavassa vuorossa ei ole ostamaasi lisäpalvelua esim. Ekstra-luokan paikkaa, saat hyvityksenä matkasetelin.

 

Mitä teen, jos junan uusi aikataulu ei sovi minulle?

  • Voit muuttaa lipun sopivampaan kuluitta

  • Voit peruuttaa lipun kuluitta (myös ilman ostettua peruutusturvaa)

  • Lippujen muutokset ja peruutukset onnistuvat VR Asiakastuen kautta puhelimitse numerosta 0800 166 888 (numero on maksuton) maanantaista sunnuntaihin klo 5–22.

 

Miksi lippujen ostamisessa on ollut paljon muutoksia?

Olemme pahoillamme siitä, että nykyinen järjestelmämme on aiheuttanut haasteita lippujen ostamisessa. Haluamme kuitenkin, että tulevaisuudessa voit ostaa lippusi aina koko voimassa olevan aikataulun ajalle. Tämä vaatii vielä työtä, jota teemme kovasti osana myyntijärjestelmämme uudistamista.

Hiihtoloman ja pääsiäisen matkat nyt myynnissä!

Voit ostaa lippuja aina 130 vuorokauden päähän ja verkkokauppa aina ilmoittaa, milloin liput ovat ostettavissa.

Osta kevään lomamatkat

Veturilaisena asioit näppärämmin!

Asioit nopeammin, kun olet kirjautuneena veturilaiseksi. Lisäksi löydät lippusi helposti samasta paikasta, Omat liput -kansiosta. Jos lippuusi tulee muutoksia, kerromme sinulle aiheesta Veturiin ilmoittamaasi sähköpostiisi.