Korvaukset

Lisätietoa korvauksista

Voit hakea korvausta junan myöhästymisestä, tai jos sinulle tai matkatavaroillesi sattui vahinko junamatkan aikana. Tutustu tarkemmin, millä ehdoilla ja miten voit hakea korvausta.

Mistä voit hakea korvausta?

Kun kaukoliikenteen junasi myöhästyi vähintään 60 minuuttia

Jos lähijunat ovat myöhässä tai vuoroja perutaan ja sinulla on kausilippu

Kun me olemme peruneet junamatkasi

Jos junamatkasi aiheutti sinulle ylimääräisiä kuluja

Jos junalipun ostaminen epäonnistui

Vastuualueet

Junamatkustukseen liittyvät vastuualueet jakautuvat VR:n, HSL:n, Väyläviraston ja Fintrafficin kesken.

Anna palautetta HSL:lle

VR ja HSL vastaavat junista ja junien palveluista, kuulutuksista junassa ja lipunmyynnistä. HSL vastaa pääkaupunkiseudun sisäisestä junaliikenteestä.

Anna palautetta HSL:lle, Avataan uudessa välilehdessä

Anna palautetta Väylälle

Väylä vastaa rataverkosta, rataverkon kunnossapidosta ja laiturialueista.

Anna palautetta Väylälle, Avataan uudessa välilehdessä

Anna palautetta Fintrafficille

Fintraffic huolehtii laiturinäytöistä, kuulutuksista asemilla ja liikenteenohjauksesta.

Anna palautetta Fintrafficille, Avataan uudessa välilehdessä

Anna palautetta meille!

Mielipiteesi on meille tärkeä. Kerro, miten voimme tehdä junamatkastasi entistäkin sujuvamman. Näin autat meitä kehittämään toimintaamme ja parantamaan palveluitamme.

Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja vastaamme sinulle, jos pyydät vastauksen yhteydenottoosi.
Anna palautetta

Ota yhteyttä asiakas­palveluun

Jäikö jokin mietityttämään?

Henkilökuntamme on aina apunasi junissa ja asemilla. Jos tarvitset apua ja neuvoja jo ennen matkaa, älä epäröi ottaa yhteyttä.

Ota yhteyttä